Avatar billede klaus8940 Nybegynder
11. januar 2012 - 10:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VBA IF-funktion

Kære alle, og undskyld mit n00b-spørgsmål.

Jeg har overtaget et projekt, som kræver lidt VBA hokus-pokus.

Formålet er at tjekke om en værdi i en celle(G19) i et ark (Indtastning), er 1. Hvis det er sandt indsættes følgende VBA-kode:
ActiveCell.Value = "I alt maskinel, programmel, tillægsmoduler, elektronisk kommunikation, "
    formatoverskrift
    Range("a" & j + 1).Select
    ActiveCell.Value = "levering, installation, kursus og igangsætning ekskl.moms"
    formatoverskrift

Hvis ikke, skal der til gengæld indsættes følgende VBA-kode:

ActiveCell.Value = "I alt maskinel, programmel, tillægsmoduler, elektronisk kommunikation, "
    formatoverskrift
    Range("a" & j + 1).Select
    ActiveCell.Value = "levering, installation, kursus og igangsætning inkl.moms"
    formatoverskrift

Forskellen er blot om teksten der indsættes, laves med eller uden moms.

Den her vil jeg gerne give 150 point for, for nu har jeg spildt nok tid.
Avatar billede supertekst Ekspert
11. januar 2012 - 11:03 #1
Hvad/hvor er problemet helt præcist?
Avatar billede klaus8940 Nybegynder
11. januar 2012 - 11:08 #2
At jeg ikke kan hitte ud af hvordan jeg får min kode til at tjekke celle G19 i det ark der hedder "Indtastning", og derefter, afhængig af værdien, indsætte de nævnte stumper.
Avatar billede supertekst Ekspert
11. januar 2012 - 11:12 #3
Hvor er VBA-koden placeret p.t.?
Avatar billede klaus8940 Nybegynder
11. januar 2012 - 11:13 #4
I det dokument som indeholder arket indtastning
Avatar billede supertekst Ekspert
11. januar 2012 - 11:15 #5
Under arket indtastning / Thisworkbook / Module ??

-

Du er velkommen til at sende filen - @-adresse under min profil.
Avatar billede klaus8940 Nybegynder
11. januar 2012 - 11:16 #6
Arket indeholder fortrolige oplysninger, så jeg kan ikke sende det.
Men ja, Module.
Avatar billede supertekst Ekspert
11. januar 2012 - 11:32 #7
Eksempel:

Sub test()
    With ActiveWorkbook.Sheets("Indtastning")
        If .Range("G19") = 1 Then
            MsgBox "G19=1"
        Else
            MsgBox "G19<>1"

        End If

    End With
End Sub
Avatar billede klaus8940 Nybegynder
11. januar 2012 - 11:44 #8
Du er min nye helt:-) Dropper du et svar jeg kan belønne?
Avatar billede supertekst Ekspert
11. januar 2012 - 11:47 #9
Mange tak - så får du et svar.
Avatar billede finb Ekspert
11. januar 2012 - 12:37 #10
ser med... finb