Avatar billede LS-Falster Juniormester
10. januar 2012 - 11:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slette tomme formularfelter og de linjer, som felterne står på

Hej

Jeg har følgende kode til at slette tomme formularfelter:

Sub SletFormularfelter1()

If ActiveDocument.ProtectionType <> wdNoProtection Then
    ActiveDocument.Unprotect
End If

For Each frmf In ActiveDocument.FormFields
    If frmf.Result = "" Then
        frmf.Delete
    End If
Next

ActiveDocument.protect wdAllowOnlyFormFields, True

End Sub

Jeg vil meget gerne have udvidet koden, således at det ikke kun er det tomme tekstfelt, som slettes, men hele linjen, som tekstfeltet står på.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. januar 2012 - 12:56 #1
Jeg har antaget, at en "hel linje" er et "helt afsnit". Hvis det er korrekt, kan du gøre sådan:

Udskift linjen
frmf.Delete
med linjen
frmf.Range.Paragraphs(1).Range.Delete

Hvis et afsnit indeholder flere FormFields, er det nødvendigt at lave noget mere komplekst, idet du så vil være nødt til først at undersøge alle tekstfelter i et afsnit og kun slette, hvis alle er tomme. Men jeg har antaget, at hvert afsnit indeholder ét FormField.
Avatar billede LS-Falster Juniormester
10. januar 2012 - 14:08 #2
Super!

Det er ikke utænkeligt, at jeg på et senere tidspunkt får et afsnit med flere FormFields, men så ved jeg, hvor jeg skal henvende mig.

Du må derfor gerne sende et svar.

Endnu engang tak for hjælpen.

Mvh Lars
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. januar 2012 - 14:12 #3
Velbekomme.