Avatar billede bajads Nybegynder
10. januar 2012 - 10:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatering af celler i forhold til klokkeslet

Har lavet en formatering af cellerne i et ark, således at hvis værdien af feks. b1 og b2 ligger mellem skal den fylde det med sort. Problemet er at når jeg kommer over midnat feks b1= 22:00 og b2=04:00 så fylder den alt ud indtil klokken 22:00 og ikke imellem som den ellers gør.
Værdierne starter 06:00 til 05:00 - altså ét døgn med timeinterval.
Skal laves i formatering da jeg ikke forstår mig på vba code.

PFT
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2012 - 11:01 #1
Hvordan ser din formel ud?
Avatar billede bajads Nybegynder
10. januar 2012 - 11:06 #2
øverste række er alle klokkeslet 06:00, 07:00 osv.
næste række (den som skal formateres) er hver celle = klokkeslet cellen ovenover eks. (=d$7).
- Så har jeg brugt formatering "mellem". - således at alt mellem feks. 06:00 - 14:00 for et format, feks. hvid fyld. Det fungere fint som nævnt er problemet at hvis tidsrummet er 22:00 til 04:00 så formatere den alt inden 22:00 og efter 04:00 - altså modsat....
Avatar billede bajads Nybegynder
10. januar 2012 - 11:07 #3
- måske du kan smide en mailadresse i pm, så kan jeg sende arket til dig ?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2012 - 11:21 #4
Har sendt en besked med mailadresse.....
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2012 - 11:54 #5
Lige et opklarende spørgsmål: Du har B8 i din betingede formel, men B8 er tom???
I række 9 er de første celler hvide, resten grå.
Skal det være modsat, eller hvad?

Kommer først tilbage om en times tid.......
Avatar billede bajads Nybegynder
10. januar 2012 - 11:57 #6
- ja tingende rykkede sig en række da jeg kopierede formlerne, så række 8 skal være tom (sort)
formatering skal være således at alt mellem de 2 klokkeslet skal være hvidt resten grå/sort.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2012 - 16:29 #7
Jeg har sendt løsningsforslag tilbage, hvis det funker skriver jeg løsningen herind...........
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2012 - 17:07 #8
Løsning er godtaget.  :-)

Jeg lavede det om til betinget formatering via formel: =HVIS($C$9>$B$9;OG(D9>=$B$9;D9<=$C$9);ELLER(D9>=$B$9;D9<=$C$9))

B9 = Starttidspunkt
C9 = Sluttidspunkt
D9 formateres, hvis den ligger mellem de 2 tidspunkter.