Avatar billede qwerty123qwerty Nybegynder
09. januar 2012 - 13:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP - create file?

Hej!

jeg har et problem med oprettelse af filer. Jeg har kunnet oprette filer før, og har endda gjort det mange gange på min vens domæne/webhotel.

Nu har jeg købt mit eget, og det virker tilsyneladende ikke. Tror det har noget med CHMOD at gøre, men jeg har prøvet hvad jeg umiddelbart kunne finde ud af.

jeg har brugt følgende kode, men den skriver så "can´t open file" :(

$ourFileName = "files/" . $_POST['filename'];
$ourFileHandle = fopen($ourFileName, 'w') or die("can't open file");
fclose($ourFileHandle);
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. januar 2012 - 15:40 #1
Og du har chmod'et diret 777? (bare som test)
Avatar billede qwerty123qwerty Nybegynder
09. januar 2012 - 17:05 #2
Ja, men via FTP programmet FileZilla, ikke via en php fil, med koder.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. januar 2012 - 20:22 #3
Du kunne evt. tage et kig på: http://dk.php.net/manual/en/function.touch.php
Avatar billede qwerty123qwerty Nybegynder
09. januar 2012 - 20:24 #4
hvordan ville touch passe ind i en funktion til at oprette en fil?
Avatar billede qwerty123qwerty Nybegynder
09. januar 2012 - 20:43 #5
løste det selv åbenbart. Det var vist noget med nogle reserverede navne så som "name" i forskellige variabler. Er stadigvæk lidt usikker på hvad jeg gjorde, men ellers tak.