Avatar billede tobrukDk Novice
04. januar 2012 - 18:23 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

problem med $_get

<?php
    $result = mysql_query("INSERT INTO billeder(navn, fk_katogori) VALUES ('$navn', '$hiddenField');
    ?>
    <?php
    if ($_GET['infomation'] == 1) {
        echo "
      <form action='admin.php' method='post'>
            <input name='navn' type='text'>
            <input type='hidden' name='hiddenField' id='hiddenField' value='" . $_GET['infomation'] . "'>
    <input type='submit' type="'text' value='Upload'>
    </form>
    ";
    }
    ?>

den siger der er fejl fra

if ($_GET['infomation'] == 1) {

hvad har jeg gøre galt siden det ikke gider virker.
Avatar billede net-freak Nybegynder
04. januar 2012 - 18:34 #1
Kan du skrive fejlen du får her?
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2012 - 19:03 #2
<ole>

Det er ikke en egentlig fejl - det er en advarsel. Den får du, når dokumentet bliver kaldt uden variabler i URL'en.

Prøv at skrive:

    if (!empty($_GET) && $_GET['infomation'] == 1) {

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2012 - 19:08 #3
- men net-freak har i øvrigt helt ret. Skriv (copy/paste) altid de fejl, du får. Så er det meget lettere at svare  =)
Avatar billede tobrukDk Novice
04. januar 2012 - 19:14 #4

<?php
session_start();
include ("database/database.php")
?>
<!DOCTYPE HTML>
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">
<title>Admin Login</title>
</head>
<body>
<div id="wrapper">
<h1><a href="admin.php">Admin login</a></h1>
    <div id="menu">
    <ul>
                    <?php
                        $result = mysql_query("SELECT * FROM katogori");
                        while($row = mysql_fetch_array($result))
                        {
                            echo "<li>" . "<a href='admin.php?infomation=$row[id]'>$row[katogori]</a>" . "</li>";
                        }
                    ?>
                    <li><a href="slet.php">Slet Billeder</a></li>
                    <li><a href="logud.php">Log ud</a></li>
    </ul>
    </div>
    <?php
    $result = mysql_query("INSERT INTO billeder(navn, fk_katogori) VALUES ('$navn', '$hiddenField');
    ?>
    <?php
    if (!empty($_GET) && $_GET['infomation'] == 1) {
        echo "
      <form action='admin.php' method='post'>
            <input name='navn' type='text'>
            <input type='hidden' name='hiddenField' id='hiddenField' value='" . $_GET['infomation'] . "'>
    <input type='submit' type="'text' value='Upload'>
    </form>
    ";
    }
    ?>

</div>
</body>
</html>

Den siger ;
Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in C:\xampp\htdocs\galleri\admin\admin.php on line 32
Avatar billede inteeeL Nybegynder
04. januar 2012 - 19:35 #5
Hej.

Der er flere fejl i den kode. Den første ligger i din anden query ($result), du glemmer at lukke den med quotes og en parantes. Lige efter har du et afsluttende php-tag hvorefter du åbner et igen lige efter - det giver ikke helt mening, bare lad den blive åben. I din form er du kommet til at bruge dobbel quotes i dit ene input ved type="'... i stedet for enkelquotes.

Det er i det hele taget bare noget rod. Beslut dig for om du vil bruge enkel eller dobbelquotes. I den første del af koden bruger du dobbelquotes i dine html-tags, men når det kommer til PHP skifter du over til enkeltags. For din egen skyld ville det være nemmere, hvis du holdte dig til en måde.

Ser rettelserne herunder:

<?php
session_start();
include ("database/database.php")
?>
<!DOCTYPE HTML>
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">
    <title>Admin Login</title>
</head>
<body>
<div id="wrapper">
<h1><a href="admin.php">Admin login</a></h1>
<div id="menu">
    <ul>

<?php
$result = mysql_query("SELECT * FROM katogori");
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
        echo "<li>" . "<a href='admin.php?infomation=$row[id]'>$row[katogori]</a>" . "</li>";
}

?>
        <li><a href="slet.php">Slet Billeder</a></li>
        <li><a href="logud.php">Log ud</a></li>
    </ul>
    </div>

<?php
$result = mysql_query("INSERT INTO billeder(navn, fk_katogori) VALUES ('$navn', '$hiddenField')");
if (!empty($_GET) && $_GET['infomation'] == 1) {
    echo "
        <form action='admin.php' method='post'>
        <input name='navn' type='text'>
        <input type='hidden' name='hiddenField' id='hiddenField' value='" . $_GET['infomation'] . "'>
        <input type='submit' type='text' value='Upload'>
        </form>
    ";
    }
?>

Jeg har ikke rettet dine quotes, det må du lige selv have styr på. Men ovenstående bør ikke udskrive nogen fejl. Håber det hjalp på forståelsen.

Mvh,
Haris.
Avatar billede tobrukDk Novice
04. januar 2012 - 20:49 #6
Okay Tak ja det gøre det , jeg er nemlig sådan halv og halv ny til php :)
Avatar billede tobrukDk Novice
04. januar 2012 - 20:49 #7
Vil du have noget for det?
Avatar billede inteeeL Nybegynder
04. januar 2012 - 21:52 #8
Det kommer med tiden.

Jeg sender hermed svar. Olebole bød også ind med et svar, men hvis jeg husker rigtigt, samler han ikke på point. :-)
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2012 - 22:00 #9
God hukommelse, dér ... ellers tak  =)
Avatar billede tobrukDk Novice
04. januar 2012 - 22:00 #10
Det gør han nemlig ikke har han sagt til mig da jeg var elev hos ham :)

men der er et lille problem stadig og det den siger sådan her;

Notice: Undefined variable: navn in C:\xampp\htdocs\galleri\admin\admin.php on line 29

Notice: Undefined variable: hiddenField in C:\xampp\htdocs\galleri\admin\admin.php on line 29
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2012 - 22:44 #11
Variablerne $navn og $hiddenField er ikke defineret. Du sætter dem ikke noget sted, men bruger dem her:

$result = mysql_query("INSERT INTO billeder(navn, fk_katogori) VALUES ('$navn', '$hiddenField')");
Avatar billede tobrukDk Novice
04. januar 2012 - 22:54 #12
Avatar billede tobrukDk Novice
04. januar 2012 - 22:58 #13
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2012 - 23:19 #14
Prøv dette:

<?php
session_start();
include ("database/database.php")
?>
<!DOCTYPE HTML>
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">
<title>Admin Login</title>
</head>
<body>
<div id="wrapper">
<h1><a href="admin.php">Admin login</a></h1>
<div id="menu">
<ul>

<?php
$result = mysql_query("SELECT * FROM katogori");
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
    echo "<li>" . "<a href='admin.php?infomation=$row[id]'>$row[katogori]</a>" . "</li>";
}

?>
<li><a href="slet.php">Slet Billeder</a></li>
<li><a href="logud.php">Log ud</a></li>
</ul>
</div>

<?php
if (!empty($_GET)) {
    $result = mysql_query("INSERT INTO billeder(navn, fk_katogori) VALUES ('$_GET[navn]', '$_GET[hiddenField]')");
    if ($_GET['infomation'] == 1) {
        echo "
            <form action='admin.php' method='post'>
            <input name='navn' type='text'>
            <input type='hidden' name='hiddenField' id='hiddenField' value='" . $_GET['infomation'] . "'>
            <input type='submit' type='text' value='Upload'>
            </form>
        ";
    }
?>

Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2012 - 23:23 #15
Sludder, det vil også udløse advarsler. Prøv dette i stedet:

<?php
session_start();
include ("database/database.php")
?>
<!DOCTYPE HTML>
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">
<title>Admin Login</title>
</head>
<body>
<div id="wrapper">
<h1><a href="admin.php">Admin login</a></h1>
<div id="menu">
<ul>

<?php
$result = mysql_query("SELECT * FROM katogori");
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
    echo "<li>" . "<a href='admin.php?infomation=$row[id]'>$row[katogori]</a>" . "</li>";
}

?>
<li><a href="slet.php">Slet Billeder</a></li>
<li><a href="logud.php">Log ud</a></li>
</ul>
</div>

<?php
if (!empty($_GET)) {
    if (isset($_GET['navn']) && isset($_GET['hiddenField'])) {
        $result = mysql_query("INSERT INTO billeder(navn, fk_katogori) VALUES ('$_GET[navn]', '$_GET[hiddenField]')");
    }
    if ($_GET['infomation'] == 1) {
        echo "
            <form action='admin.php' method='post'>
            <input name='navn' type='text'>
            <input type='hidden' name='hiddenField' id='hiddenField' value='" . $_GET['infomation'] . "'>
            <input type='submit' type='text' value='Upload'>
            </form>
        ";
    }
?>

Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2012 - 23:28 #16
Undskyld, Jesper! Jeg skal vist i seng nu! Lav den sidste PHP-blok om til:

<?php
if (!empty($_POST) && isset($_POST['navn']) && isset($_POST['hiddenField'])) {
    $result = mysql_query("INSERT INTO billeder(navn, fk_katogori) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[hiddenField]')");
}
if (!empty($_GET) && $_GET['infomation'] == 1) {
    echo "
        <form action='admin.php' method='post'>
        <input name='navn' type='text'>
        <input type='hidden' name='hiddenField' id='hiddenField' value='" . $_GET['infomation'] . "'>
        <input type='submit' type='text' value='Upload'>
        </form>
    ";
}
?>

Så skulle du slippe for advarsler og fejl.
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2012 - 23:30 #17
- men du ved godt, det ikke er sikkert at sætte data direkte ind i databasen fra en form.
Avatar billede tobrukDk Novice
05. januar 2012 - 00:11 #18
Kan du forklare hvad du har lavet og hvad de ting du har lavet om på betyder ??
Avatar billede tobrukDk Novice
05. januar 2012 - 08:16 #19
Takker OleBole .. det virker 100% nu :D
Avatar billede olebole Juniormester
05. januar 2012 - 16:29 #20
Selvtak. Fandt du ud af, hvad jeg havde ændret, Jesper  =)
Avatar billede tobrukDk Novice
05. januar 2012 - 17:34 #21
Jeps OleBole :)