Søgning i Word-tabel = laaangsom...
Hej alle.Jeg skal gennemsøge en masse tabeller i et word 2003 dokument. Jeg har efterhånden en kode som fungerer, men det tager alt for lang tid.
Jeg har eksperimenteret med at skrive den importeret data til Excel med det samme kontra at gemme al dataen i en liste og først skrive til Excel når hele word-dokumentet er gennemlæst.
Uden liste, skrivning direkte til Excel:
http://i162.photobucket.com/albums/t244/the_julle/uden_liste.png
Med liste, importer først alt, skriv så til Excel:
http://i162.photobucket.com/albums/t244/the_julle/med_liste.png
Der er dog ingen forskel i hvor lang tid det tager at eksekvere disse to metoder, hvilket må betyde at det ikke er skrivningen til Excel der er flaskehalsen - det er gennemsøgning af word-dokumentet.
Er der en anden måde at søge i Word-tabeller? Det kan da ikke være rigtig det skal tage så lang tid...
Hvad er lang tid:
I mit test word-dokument har jeg 12 tabeller, hver med ca. 30-40 celler. Jeg importerer tekst fra 2 celler i hver tabel, altså i alt fra 24 celler. Dette tager ca. 20 sekunder!
Håber i kan hjælpe.