Avatar billede Slettet bruger
30. december 2011 - 14:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

<?php include 'header.php'; ?>

Hej eksperter.

Jeg er ved at skrive en side i php og der har jeg mit root hvor jeg har header osv...
Jeg ville i mine undermapper på mine sider bruge <?php include 'site.com/header.php'; ?> eller et eller andet så jeg ikke behøves at have min header fil i alle de mapper hvor jeg skal bruge det...
Nogen der kan hjælpe eller har en alternativ løsning?
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
30. december 2011 - 14:39 #1
Ikke helt med på Hvad du mener? Vil du undgå at bruge include eller?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2011 - 14:42 #2
jeg bruger include men jeg skal have mine filer (header, footer, sidebar osv.) i alle mine mapper og det ville jeg gerne undgå ...
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
30. december 2011 - 14:54 #3
Stadig ikke med. Prøv at forklare mig præcis hvad du gør og hvad du vil undgå. Gerne med kode af problemet og psudo kode af den løsning du ønsker
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
30. december 2011 - 15:02 #4
Er det at du Er nød til at have flere kopier af samme fil i flere mapper der er problemet?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2011 - 15:06 #5
i min public_html har jeg mit index og mit header osv og i min under mappe der hedder cat har jeg også index men der er jeg også nød til at have alle mine filer (header osv.)
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
30. december 2011 - 16:37 #6
Ah, Der er flere måder du kan løse det på, svare når jeg kommer hjem fra overfyldt bilka;-)
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
30. december 2011 - 19:12 #7
Du kan lave en php fil hvor alle includes står i, så skal du kun include en fil, hvis du gøre brug af magic constants: http://php.net/manual/en/language.constants.predefined.php
Det vil spare dig for en del bøvl, da du uanset hvor du includer, altid includer frem til kun den stig, og ikke skal ../../ for at komme et par dir tilbage osv.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2012 - 13:35 #8
<?php
    @include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . "/includes/header.php");
?>
Sådan!