Avatar billede Deso Nybegynder
27. december 2011 - 10:19 Der er 17 kommentarer

Partition Windows 7

Hej, jeg har en bærbar her, hvor Alt er slettet. Jeg har lige købt windows 7 til den som jeg spændt har villet installere, men der mangler en Partition disk?
Er der nogen her der kan fortælle mig hvordan jeg får lavet sådan en, når det eneste jeg kan gøre er at komme ind i installations programmet og biosen`?
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2011 - 10:24 #1
Du skal lige fortælle lidt mere Hvad hedder din PC og har den DVD drev?
Avatar billede wappa Nybegynder
27. december 2011 - 10:28 #2
#1
Det er en bærbar ikke pc
Avatar billede Deso Nybegynder
27. december 2011 - 10:29 #3
Den har ikke noget navn, bygget hos mm-vision, den har dvd drev, der jeg prøvet at installere windows fra
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2011 - 10:33 #4
#2 det kan da godt være men for mig er det en Personal computer!

Deso Kan den læse andre DVDér?
Avatar billede Deso Nybegynder
27. december 2011 - 10:36 #5
Ja det skulle den da meget gerne kunne
Avatar billede wappa Nybegynder
27. december 2011 - 10:37 #6
¤4 så er du svært at hjælpe
Avatar billede edinmdk Nybegynder
27. december 2011 - 10:38 #7
Netop det problem, har jeg også haft!! Du skal have Windows Vista, installeret før den kan vise partioner, i din Windows 7 install.

- Jeg kan huske at på en af mine venner, så prøve vi at installere på en XP der understøttede det heller ikke. Man skal åbenbart have vista. En ting ved jeg, du skal have et operativ system, installeret.

MEN JEG ER IKKE 100% SIKKER.
Avatar billede wappa Nybegynder
27. december 2011 - 10:44 #9
glemte det var et billede på DK
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2011 - 10:47 #10
Jeg ved ikke hvor alt det støj kommer fra  men til sagen du skriver at du kan komme i bios så der skal du stille til First boot DVD/CD når den så starter op skriver den tryk på en knap for at installere.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2011 - 10:48 #11
http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

du gør sådan her

gå ind her under avanceret

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

hvis der ligger en partiton derinde kan du fjerne den og dele den op eller bruge den på hele den partition der ligger der

men ofte skal man bare fjerne den partition der ligger der og oprette en ny og så opretter win 7 en automatisk 100 mb partition til sine systemfiler -

sværere der det ikke
Avatar billede Deso Nybegynder
27. december 2011 - 10:52 #12
Så langt er jeg skam nået, men når jeg kommer til installationen og jeg prøver at installere på "Disk 0 Partion 1" siger den "Installations programmet kunne ikke oprette en ny systempartion eller finde en eksisterende systempartion"
Jeg har prøvet at lave en ny i Kommandopromt, i "reparer" fra windows 7 disken
Bootrec, men det fungere ikke som det gerne skulle :/
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2011 - 11:25 #13
er du sikker på din harddisk virker ?????=?
Avatar billede Deso Nybegynder
27. december 2011 - 12:07 #14
Yep
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2011 - 12:53 #15
hvis du booter op på din windows dvd og den ikke kan se din harddisk er der noget galt

jeg plejer altid at fjerne partition c og oprette en ny i et huk
nu bliver partition c auto formateret og er helt ren

har du prøvet det

m.v.h
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
27. december 2011 - 14:00 #16
Det lyder som såden en opgraderings-dvd
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2011 - 19:11 #17
Brug "gparted" til at oprette en NTFS partition, så kører det for dig