Avatar billede tChristiansen Nybegynder
24. december 2011 - 07:05 Der er 6 kommentarer

Problemer med grafikken i spil..

God morgen, og glædelig jul til jer alle sammen :)

Jeg ved ikke om dette, er det rigtige sted at poste dette spørgsmål, ellers er I velkommen til at fortælle mig hvor det skal hen :)

Jeg har en HP Pavilion dv7-6150, som jeg har haft siden August.
Jeg har ikke haft de store problemer, men pludselig blev jeg nødt til at geninstallere Windows - og kom til at slette mit recovery drev.
Jeg fandt da, min fars Windows 7 Home Premium frem og brugte min egen key til installation og støder da på problemer:

Eftersom jeg har slettet mit recovery drev, skulle jeg selv til at finde drivers. Det er ikke så specielt svært, da jeg har lidt erfarring med den slags nemme ting.
Jeg installerede den nyeste ATI Radon HD 6770M driver, jeg kunne finde inde på producentens hjemmeside. Men jeg synes den ikke kører så godt?

Jeg er en glad spiller af World of Warcraft og der er primært der jeg oplever problemer.
Jeg har kunnet spille perfekt med det gamle OS, selv i den seneste patch af spillet. Altså, jeg har kunnet køre den på high, uden noget FPS-drops eller noget.

Nu, skal jeg køre den på low settings, for overhovedet at kunne spille, mens der sker meget på skærmen. Jeg får vildt mange FPS-drops og den hakker og pruster sig igennem en kamp inde i spillet.

Jeg aner virkelig ikke hvad der er gået galt?
Jeg har jo hentet den seneste driver til grafikkortet?

Hvis I har en idé til, hvad jeg kan gøre for at få min maskine til at yde lidt bedre grafik mæssigt, ville jeg blive rigtig lykkelig.

Mvh. Thomas
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2011 - 07:50 #1
trylle kan jeg ikke men prøv lige med slimdrivers

den er gratis og det kunne muligvis bare være en driver der driller

til venstre slimdrivers

http://www.driverupdate.net/

test graffikort med burn in test med en tilfældig cd i drevet

for at udelukke en ny opstaået fejl på kortet

http://www.passmark.com/products/bit.htm

m.v.h
Avatar billede tChristiansen Nybegynder
24. december 2011 - 08:51 #2
Hey!

Tak for svaret.
Jeg har nu prøvet begge programmer.

Slimdrivers fandt en LAN-driver og en HD-lyd enheds driver som skulle opdateres.

BurnInTest resultatet viste, at mit cd-rom drev havde en fejl.
Men hvilken, ved jeg faktisk ikke. Det kunne jeg ikke lige forstå :P

Det hjalp dog ikke, den kører stadig som før i mit spil.

Tak for dine råd - Om ikke andet, har jeg fået kendskab til to super programmer.

Andre som kender en mulig løsning?
Avatar billede foodear Praktikant
24. december 2011 - 09:01 #3
Har du installeret chipset driverne ?
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2011 - 09:18 #4
det gør slimdrivers --- opdaterer chipset

den med cd drev er du sikker på det ikke er fejl ramt
lav en test kun på drevet
alt det andet kan du slå fra

så er det udelukket
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2011 - 14:14 #5
#2 Bruger du ikke drevet til spil?
Avatar billede tChristiansen Nybegynder
09. januar 2012 - 06:58 #6
Hej.

Nej, det gør jeg ikke, da jeg for det meste spiller World of Warcraft, som ikke kræver CD.

Ellers køber og spiller jeg over Steam - Hvor man køber spillet og downloader det. Dette kræver heller ikke CD.