Avatar billede serverservice Praktikant
23. december 2011 - 16:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Redelegere domain til enavn - gør jeg noget galt ?

Hej jeg har forsøgt at redelegere domænet serverservice.dk til enavn.dk fra dkhostmaster.dk men den skriver at den ikke kan finde navne serveren ns1.dotserv.com

Jeg har forinden oprettet domænet i kontrolpanelet og under website ved enavn.dk - gør jeg noget galt ?
Avatar billede serverservice Praktikant
23. december 2011 - 16:31 #1
Nu får jeg en anden fejl . Den skriver:

Nedenfor kan du se hvilke navneservere, der nu svarer for domænenavnet. Du kan også se de fremtidige navneservere.

Ved at klikke 'Bekræft' bestiller du en redelegering af domænenavnet.

Domænenavn: serverservice.dk

Nuværende navneservere:
ns.dandomain.dk
ns2.dandomain.dk
ns3.dandomain.dk

Fremtidige navneservere:
ns.dandomain.dk
ns2.dandomain.dk
ns3.dandomain.dk
Avatar billede leif Seniormester
23. december 2011 - 18:49 #2
Nu kan man IKKE undgå DK-Hostmaster da det er den "myndighed" som administrerer .DK domæner.

Lige nu bruges ns., ns2., ns3.dandomain.dk som er de navneservere som ved hvilke servere hvor web og mail osv. befinder sig.

Du får det svar du får når du forsøger at redelegere fordi ns1.dotserv.com fortæller at det er Dandomain som står for domænet (Dandomain og DK-Hostmaster er IKKE det samme)
Avatar billede serverservice Praktikant
23. december 2011 - 19:47 #3
Du behøver ikke tale nedladende . Jeg ved godt at dandomain og dkhostmaster ikke er det samme .
HVad er det jeg skal gøre for at redelegere det domænenavn ?
Avatar billede leif Seniormester
23. december 2011 - 21:40 #4
Jeg møder desværre mange som tror at Dandomain og DK-Hostmaster er det samme, så det var ikke for at være nedladende.

Hvis du vil redelegere til ns1.dotserv.com så skal du få sat dem op korrekt så de ikke henviser til Dandomains navneservere, for så længe de gør det så kan du ikke redelegere til dem.

Jeg tror du må have fat i enavn og få dem til at sørge for at DNS serverne er korrekt opsat, med mindre du selv kan rette i navneserver opsætningen hos enavn.
Avatar billede serverservice Praktikant
30. december 2011 - 17:40 #5
Hej Leif - ja der var problemer med DNS på enavn og det har man ikke adgang til fra deres kontrolpanel - møg irriterende for jeg kunne sagtens selv rette det.

Kom med et svar så jeg kan lukke - godt nytår ;)
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2011 - 12:45 #6
Jeg må indrømme jeg synes det var en underlig fejl :-), men godt du fik det rettet.