22. december 2011 - 12:33 Der er 14 kommentarer

Pc problemer

Hey alle

Jeg har det problem at min mormor lige har købt ny pc, men hvis man tænder den, så er det som om at den ikke rigtigt starter, der kommer lys ved knappen, men skærmen viser intet, skærmen er også ny. Hvis man slukker helt for strømmen og holder power knappen inde i 10 sekunder, tænder strømmen, og tænder virker det for det meste. Garantien burde dække, men hun kan ikke undvære den så lang tid, så har nogle muligvis et forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2011 - 12:39 #1
Hej og velkommen til E...

Husk at skrive hvilket system den kører.

Når dette problem opstår er det som regel hardware der fejler.
Umiddelbart er der dele af pc der stadig tror den kører selvom den er lukket ned. Når man så forsøger at starte pc vil den ikke, da dele stadig tror den kører. Det eliminerer du ved at fjerne alt strøm fra den.
Man kunne prøve at tjekke disken for fejl, men tror ikke den finder noget:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
De andre versioner af vindows virker på samme måde.
22. december 2011 - 13:57 #2
Hej:)

Undskyld for manglende oplysninger, pc'en kører med Windows 7 64 bit.
Det kan godt være det du skriver, men det er som sagt ikke nok at slukke for strømmen, man skal holde knappen inde i 10 sekunder, så den nulstiller, og det har heller ikke en succesrate på 100%.

Der er også nogle gange nogle fejlmeldinger når pc'en startes (bip lyde)

Men jeg forsøger checkdisk, og vender tilbage:)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2011 - 14:01 #3
Hvia der er bip lyde under opstart, så er det hardware fejl, og det skal i få lavet på garantien.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2011 - 14:22 #4
"min mormor lige har købt ny pc" Der må ikke være hardware fejl.
Tibage til butikken med den. Rod ikke med det selv.
22. december 2011 - 15:43 #5
Jeg er 100% indforstået med at reklamationsretten dækker, men problemet er at pc'en skal undværes under reparations perioden
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2011 - 15:49 #6
Ja med mindre den PC er så ny, at det må være en bytter. Prøv selv at se om der er noget du kan bruge her:http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser?tc=2F263CD4584F4162825E9C834FBBFD5B
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2011 - 15:49 #7
Men der er jo ingen andre muligheder for at løse det. Vi kan ikke skrive os ud af det. Det løser ikke det aktuelle problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2011 - 15:51 #8
Den der med at få varen byttet har jeg aldrig hørt noget om. De vil altid bare reparere
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2011 - 15:56 #9
Jeg kender desværre ikke den konkrete regel men jo, jeg mener bestemt der er en tidsfrist. Det vil jo også være for groft, hvis man køber en computer om mandagen og så bliver den sendt til reparation om tirsdagen, for så har tingene ikke været i orden da man handlede.
22. december 2011 - 15:56 #10
Man har selv ret til at vælge om den skal byttes eller repareres, medmindre butikken kan bevise det vil være væsentligt dyrere at få den byttet.

Men jeg siger tak for hjælpen og tager kontakt til forhandleren hurtigst muligt:)

kan ikke lige finde ud af hvem der skal have pointene
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2011 - 15:59 #11
Jeg er ligeglad med point, så du kan bare acceptere svar fra 220661:)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2011 - 16:36 #12
#10 Jeg tror ikke det hænger sådan sammen. Skal man ombytte varen skal det i handlen være beskrevet på faktura/garantibevis
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2011 - 16:54 #13
#12 Du har delvis ret. Efter X antal dage, kan man ikke selv vælge mere. Så har forretningen ret til at lade computeren reparerer, men ikke et ubegrænset antal gange, og inden for en hvis tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2012 - 18:58 #14
Hvad endte denne med?