Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. december 2011 - 09:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Inkluder asp-fil i ASP.Net webservice

Jeg har et website der kører ASP, og har en funktions-fil der hedder "funktioner.asp".

Jeg har nu brug for at lave en webservice i ASP.Net, der er tilknyttet det føromtalte website i asp.

Derfor vil jeg gerne kunne bruge funktionerne i "funktioner.asp"

Kan det mon lade sig gøre?
I så fald kunne jeg godt bruge nogle tips.
Men hvis nogen VED at det ikke kan lade sig gøre, er det også et svar i sig selv, så jeg ikke spilder tid på at finde ud af noget der  er umuligt...
Avatar billede softspot Forsker
21. december 2011 - 10:27 #1
Jeg er altid forsigtig med at være kategorisk mht. at afvise, at noget kan lade sig gøre, men det lyder som et lidt spøjst behov, at skulle kalde fra ASP.NET til et funktionsbibliotek i ASP - det er umiddelbart to inkompatible teknologier. Med mindre du pakker funktionerne i din ASP-fil ind i et COM-objekt (kig efter Windows Scripting Components til dette formål), for så burde du kunne integrere med det fra ASP.NET. Det er bare bøvlet, fordi du skal have adgang til WSC på serveren. Desuden skal komponenten givetvis registreres på serveren for at dette kan fungere...

Typisk vil jeg vurdere at det var hurtigere at konvertere det du har i din ASP-fil til .NET, frem for at finde en måde at krybe under gærdet hvor det er højest ;-)

Det ville også være meget mere effektiv kode du fik ud af det, hvis du komverterede det til .NET.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. december 2011 - 10:37 #2
ok, det var desværre også hvad jeg selv var kommet frem til, håbede bare at nogen havde prøvet det før, og kendte en nem "smutvej" :-)

Du må gerne lægge et svar.
Jeg lader den lige være åben lidt, det kan stadig være nogen byder ind med andet, men ellers får du alle points :-)
Avatar billede softspot Forsker
21. december 2011 - 10:52 #3
Du får da bare et svar så :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2011 - 23:35 #4
Hvis funktioner.asp indeholder VBS saa burde dt ikke vaere saa svaert at konvertere til ASP.NET VB.NET hvis man tillader sig at bruge Microsoft.VisualBasic namespacet !