Avatar billede groyk Novice
21. december 2011 - 09:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Overvåg mappe

Hej eksperter

Jeg mangler et ultra simpelt kodestykke i vb.net der overvåger en fil. Når filen ændres skal jeg bruge den sidste linie.

Burde være MEGET simpelt.
Avatar billede groyk Novice
21. december 2011 - 10:20 #1
Har fundet en løsning

Imports System.IO

Public Class Form1
    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        Dim watcher As New FileSystemWatcher("\\mps1\w-erp\files\start_run\")
        watcher.EnableRaisingEvents = True

        AddHandler watcher.Changed, AddressOf watcher_Changed
    End Sub
    Private Sub watcher_Changed(ByVal sender As Object, ByVal e As FileSystemEventArgs)
        MsgBox(e.FullPath)
    End Sub
End Class
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2011 - 23:36 #2
Det henter ikke den sidste linie.

Men hvis filen ikke er aaben, saa er det naturligvis nemt at laese den sidste linie.