Avatar billede davidleonard Nybegynder
05. august 2001 - 16:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Acces Database

Hvordan

a) søger man i en database og viser resulaterne?
b) tilføjer man til en database?
c) sletter man fra en database?

Det er en Access Database.

Der er følgende felter

AuthorName
AuthorMail
SnippetCategory
SnippetTitle
Code
Declarations
Description

Og man skal kunne søge på alle felter.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
05. august 2001 - 16:08 #1
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
05. august 2001 - 16:08 #2
PHP OG ACCESS = Noget l*rt
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
05. august 2001 - 16:08 #3
;)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
05. august 2001 - 16:08 #4
men hvad har det med php at gøre?? og hvad vil du dog med access, når php har indbygget mysql-support?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
05. august 2001 - 16:08 #5
Enig!
Avatar billede davidleonard Nybegynder
05. august 2001 - 16:15 #6
Fordi min server ikke understøtter msql / mysql.

Kan jeg få 1 eksempel???
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
05. august 2001 - 16:17 #7
Hvis du nu kigger på detm link jeg sendte, er jeg sikker på at du kan finde ud af noget!
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
05. august 2001 - 16:18 #8
hehe - der er ÉN ting jeg kan lære dig om accesss - og det er, at det staves med 2 s\'er! ;o] (din overskrift)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
05. august 2001 - 16:31 #9
det var da en mærkelig server, der ikke understøtter mysql... det findes efterhånden til næsten alle typer maskiner og platforme...

men jeg vil næsten garantere dig for, at hvis mysql ikke virker på din server, så gør access heller ikke...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
05. august 2001 - 16:33 #10
men dit spørgsmål har stadivæk ikke noget med PHP at gøre... Prøv i \"Databaser: Access\" i stedet... problmet drejer sig såmænd kun om at få brygget det rigtige SQL-query sammen...
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
05. august 2001 - 17:50 #11
Hej Davidleonard

Du kan godt bruge PHP og Access sammen, så kategorien er fuldt lige så relevant som når folk spørger om MySQL databaseproblemer under emnet PHP (hvad der meget ofte forekommer)

Du skal oprette en ODBC datakilde til din Access database.

Derefter skal du benytte PHP\'s ODBC-funktioner. F.ex.

$conn=ODBC_connect(\"ODBC_datakilde_navn\",\"User\",\"Password\");

Således laver du en søgning:

$SQL=\"select * from tabel where felt_1=\"et_eller_andet\";
$result=odbc_exec($conn,$SQL);

while ($row=odbc_fetch_row($result))
{
$col=\"Feltnavn\";
$field=odbc_result($row,$col);
echo \"$field<br>\";//her skriver du den ud
}

Ang at tilføje og slette i en database, er det blot et spørgsmål om at lave SQL-sætninger med insert og delete og så exekverer dem med
ODBC_exec()

Hilsen

Mads
Avatar billede davidleonard Nybegynder
05. august 2001 - 21:48 #12
Mange tak!!!
Avatar billede davidleonard Nybegynder
05. august 2001 - 23:17 #13
ODBC Datakilde, er det MDB filen?????
altså fx KODER.MDB
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
06. august 2001 - 00:14 #14
Hej Davidleonard

For at oprette en ODBC forbindelse går du ind i kontrolpanelet og vælger \'ODBC Data Sources\'. Vælg fanebladet \"System DSN\", vælg \'Add\' og vælg en Microsoft Access Driver (*.mdb). Giv din ODBC Data Source et navn, og vælg (Select) den database den skal forbindes til f.ex. KODER.MDB, sig OK. Så skulle din ODBC Data Source (Datakilde) være oprette og kunne tilgåes via PHP.
Avatar billede davidleonard Nybegynder
06. august 2001 - 00:59 #15
Tak!

Men....
Jeg har domain ved azero.dk
skal jeg bare sige at de skal lave en odbc kilde ved navn KODER ?? eller hvordan?
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
06. august 2001 - 02:10 #16
Snak med azero om det!
Avatar billede davidleonard Nybegynder
06. august 2001 - 10:03 #17
nevermind..jeg har min egen server nu!