Avatar billede zane Nybegynder
09. januar 2000 - 23:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tricky mouseover ?

Hey, jeg har et problem med mouseover.
Jeg har opbygget en menu menu både img og textlinx. Billederne er i en td og texten er i en anden td.

Normalt (hvis begge dele er i samme href) ville begge elementer aktiveres ved mouseover på det ene element.
Men hvordan for jeg en mouseover på img til at lave en hover på texten.

Jeg har prøvet med onmouseover="class.style.color:white;" men det synes ikke rigtigt at virke.

~zane~
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
10. januar 2000 - 00:11 #1
I IE kan du tilføje en title attribut til dit <a> tag. Fx.

<a href="http://www.eksperten.dk" title="Gå til eksperten">Eksperten</a>

Om det virker i NS ved jeg ikke (men har ikke store forhåbninger)...

Mvh
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
10. januar 2000 - 00:15 #2
Sorry, det var måske ikke lige det svar du søgte...
Avatar billede zane Nybegynder
10. januar 2000 - 01:09 #3
Nej ikke lige bestemt ;-)

~zane~
Avatar billede hatecaps Nybegynder
10. januar 2000 - 10:15 #4
hmm, du skal nok sætte tekstdelen af linket i et DIV, navngiv div'et, og derefter i onmouseover'en sætte tekstfarven for det pågældende DIV (og sætte den tilbage i onmouseout ;-)
Avatar billede zane Nybegynder
10. januar 2000 - 13:49 #5
Ok, jeg fandt selv ud af det.
Det er en simpel syntax fejl. Når man laver en ID, skriver man som bekendt ex. BlaBla{color:white;} MEN når man bruger id'en med en mouseevent skal man skrive BlaBla.style.color='yellow'
Well, det var jo ikke lige til at gennemskue.

~zane~