Avatar billede Probie Nybegynder
19. december 2011 - 14:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

fra localhost til server

Jeg har sat og lavet et galleri med admin modul, hvor der vil blivet  genereret et tumbnail plus at det originale blive mindre.

det hele virker når jeg tester det på local host, men idet jeg ligger det op på nettet virker det ikke længere nogle der kan have en ide om hvorfor?
Avatar billede larste Nybegynder
19. december 2011 - 14:56 #1
Det er lidt svært at sige hvad der sker, ud fra hvad du skriver.
Hvad får du af fejlmeddelelse?
Avatar billede Probie Nybegynder
19. december 2011 - 15:08 #2
jeg får nemlig ingen fejl, jeg fik en fejl til at starte på en fejl 1 men det har jeg fået løst, ved at sætte

post_max_size = 8M;
upload_max_filesize = 4M;
memory_limit = 16M;

i php.ini
Avatar billede larste Nybegynder
19. december 2011 - 15:12 #3
Hmm, står display_errors i php.ini til on? Hvis den ikke gør, så prøv at sæt den til det, og se om den kommer med en fejl.

Men det er stadig svært at sige hvad det er, noget kode kunne også hjælpe.
Avatar billede Probie Nybegynder
19. december 2011 - 15:21 #4
if ((($_FILES["nytbilled"]["type"] == "image/gif")
        || ($_FILES["nytbilled"]["type"] == "image/jpg")
        || ($_FILES["nytbilled"]["type"] == "image/x-png")
        || ($_FILES["nytbilled"]["type"] == "image/jpeg") // firefox
        || ($_FILES["nytbilled"]["type"] == "image/pjpeg")) // internet explorer
        && ($_FILES["nytbilled"]["size"] < 10000000))
        {
            if ($_FILES["nytbilled"]["error"] > 0)
            {
                echo "Der er sket en fejl med upload af " . $_FILES["nytbilled"]["error"] . "<br />";
            }

            else
            {
                if (file_exists("../images/galleri" . '../images/galleri/'.$_FILES["nytbilled"]["name"]))
                {
                    echo $_FILES["nytbilled"]["name"] . " eksisterer allerede. ";
                }
                else
                {
                    echo "hej";
                    move_uploaded_file($_FILES["nytbilled"]["tmp_name"],'../images/galleri/'.$_FILES["nytbilled"]["name"]);
                    echo "hej igen";
                    $thumb = PhpThumbFactory::create('../images/galleri/'.$_FILES["nytbilled"]["name"]);

                    $thumb->resize(500,500)->save('../images/galleri/'. $_FILES["nytbilled"]["name"]);
                    $thumb->resize(100,100)->save('../images/galleri/tm/'. $_FILES["nytbilled"]["name"]);

                    $query= "INSERT INTO galleri VALUES ('', '". $_FILES["nytbilled"]["name"]."')";
                    mysql_query($query);

                    redirect ('admin.php?page=galleri');

                }
        else{
            echo "filen er endten for stor eller ikke en godkendt billedfil";
        }
Avatar billede Probie Nybegynder
19. december 2011 - 15:32 #5
som du kan se er der nogle echo hej imellem og har lige prøvet at smide en ekstra på under $thumb=PhpThumbFactrory... linjen og den bliver ikke kaldt så det kunne godt se ud som om problemet lå der
Avatar billede Probie Nybegynder
19. december 2011 - 15:33 #6
har slået display error til, og nu kommer der en fejlmeddelse...
Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 15872 bytes) in /home/sites/jpgulvservice.dk/public_html/lib/GdThumb.inc.php on line 111
Avatar billede larste Nybegynder
19. december 2011 - 15:41 #7
Løsningen kunne være:

* Alloker noget mere memory i php.ini
* Tweake det library til thumbnails du bruger
Avatar billede Probie Nybegynder
19. december 2011 - 15:57 #8
tak for svaret er sikker på det nok skal virke men hvordan gør jeg det er ikke helt sikker på jeg har lavet min php.ini fil ordenligt lige nu er det eneste der står i den:

post_max_size = 8M;
upload_max_filesize = 6M;
memory_limit = 20M;

er det den rigtige syntax?

og nu føler jeg mig virkelig som er begynder til det her men hvad mener du med tweake?
Avatar billede olebole Juniormester
19. december 2011 - 15:58 #9
<ole>

Upload billeder i en realistisk størrelse. Husk, det er WWW, du vil uploade til  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede Probie Nybegynder
19. december 2011 - 16:00 #10
nu er det ikke mig selv der skal oploade billederne men en håndværker der ikke har den store forstand på computer i det heletaget. hva mener du med at jeg skal huske det er www jeg uploader til?
Avatar billede larste Nybegynder
19. december 2011 - 16:08 #11
Han mener, går jeg ud fra, at billederne skal være i en tilpas lille størrelse, da de skal ligge på internettet. Store billeder gør siden langsom.

Tweake, rode med, makke, kært barn har mange navne :) Jeg mente at en løsning kunne også være at rode med selve thumbnail-scriptet, men det tror jeg du indtil videre skal lade være.

Du har brugt den rigtige syntax i php.ini, husk at sætte display_errors til off igen.
Avatar billede olebole Juniormester
19. december 2011 - 16:11 #12
Hvis en håndværker vil køre bil, må han lære det - vil han gerne uploade billeder til WWW, må han lære det. Easy as that!  *o)

Billeder på adskillige MB har ikke noget at gøre på en alm. hjemmeside. Bevares, pressebilleder på en musikers/skuespillers site skal i sagens natur være store, men det er absolut en undtagelse.

Lær den kære håndværker at formindske sine billeder i et simpelt billedbehandlingsprogram, så han er klædt på til den opgave, han står overfor  =)
Avatar billede Probie Nybegynder
19. december 2011 - 16:22 #13
jeg gøre jo selv billederne mindre med det thumbnail script jeg bruge for at forhindre at jeg skal bruge mange timer på at lære ham det :P
Avatar billede olebole Juniormester
19. december 2011 - 17:02 #14
Ja, at lave en thumbnail er yderst realistisk - hvis altså udgangspunktet er realistisk. Du skal tænke på, at et billede på 2MB ikke kræver 2MB RAM, når du begynder at arbejde med det på serveren. Det kræver mange gange billedstørrelsen!

Brug tiden på at lære ham at formindske et billede. Manden er håndværker, så han kan sagtens lære (måske endda hurtigere end du selv ... who knows?), og det er overvejende sandsynligt, at han vil nyde at lære noget nyt og spændende.

Man kunne jo være lidt fræk og opfordre til at tænke over, om det er dovenskab eller mangel på tiltro til din kundes intelligens, der gør, at du opgiver på forhånd?  *o)