Avatar billede JC73 Nybegynder
18. december 2011 - 20:00 Der er 12 kommentarer

flere sider af vis database

Jeg har lavet en database med spillerne fra min server, jeg vil liste dem på en rangliste og har et  script der skriver dem alle i en lang liste. Mit sprørgsmål er om det er muligt at liste dem f.eks. 25 ad gangen og så klikke videre til side 2,3,4 osv. Jeg bruger mit arrays sort method til at give dem rangnmre, så kan man på side 2 få scriptet til automatisk at starte med nummer 26 og frem?

her er mit script:

while($row = mysql_fetch_array( $result ))
        {
        // calculate the time output
        $sekunder = $row['Seconds'];
        $timer = floor($sekunder / (60 * 60));
        $sekunder = floor($sekunder % (60 * 60)); // eller $sekunder - $timer * 60 * 60;
        $minutter = floor($sekunder / 60);
        $sekunder = floor($sekunder % 60); // eller $sekunder - $minutter * 60;
        if ( $sekunder < 10 )
            $sekunder = "0" . $sekunder;
        if ( $minutter < 10 )
            $minutter = "0" . $minutter;
        $Time = $timer . ":" . $minutter . ":" . $sekunder;

        // calculate the efficiency
        $Total = $row['Frags'] + $row['Deaths'] + $row['Suicides'];
        if ( $Total == 0 )
            {
            $EFF = 0;
            }
        else
            {
            $EFF = floor($row['Frags'] / $Total * 100);
            }

        // calculate frags per hour frags / sec * 60 * 60
        if ( $row['Frags'] > 0 && $row['Seconds'] > 0 )
            {
            $FPH = floor($row['Frags'] / $row['Seconds'] * 60 * 60);
            }
        else
            {
            $FPH = 0;
            }

        // post the info to the tables
        echo "<tr><td align=center background='bar.jpg' width=50px height=100%>";
        echo "<font color='#33FF33'>" . $Rank . "</font>";
        echo "</td><td align=center background='bar.jpg' width=200px height=100%>";
        echo "<font color='#33FF33'>" . $row['Name'] . "</font>";
        echo "</td><td align=center background='bar.jpg' width=60px height=100%>";
        echo "<font color='#33FF33'>" . $row['Score'] . "</font>";
        echo "</td><td align=center background='bar.jpg' width=60px height=100%>";
        echo "<font color='#33FF33'>" . $row['Frags'] . "</font>";
        echo "</td><td align=center background='bar.jpg' width=60px height=100%>";
        echo "<font color='#33FF33'>" . $row['Deaths'] . "</font>";
        echo "</td><td align=center background='bar.jpg' width=60px height=100%>";
        echo "<font color='#33FF33'>" . $row['Suicides'] . "</font>";
        echo "</td><td align=center background='bar.jpg' width=100px height=100%>";
        echo "<font color='#33FF33'>" . $Time . "</font>";
        echo "</td><td align=center background='bar.jpg' width=50px height=100%>";
        echo "<font color='#33FF33'>" . $EFF . "%" . "</font>";
        echo "</td><td align=center background='bar.jpg' width=50px height=100%>";
        echo "<font color='#33FF33'>" . $FPH . "</font>";
        echo "</td><td align=center background='bar.jpg' width=180px height=100%>";
        echo "<font color='#33FF33'>" . $row['Server'] . "</font>";
        echo "</td></tr>";
        ++$Rank;
        }
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. december 2011 - 20:50 #1
Tag et kig på:
http://www.php-mysql-tutorial.com/wikis/php-tutorial/paging-using-php.aspx

Der gøres brug af følgende sql:
$query = " SELECT * FROM t LIMIT $offset, $rowsPerPage";
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2011 - 20:50 #2
<ole>

Begrebet kaldes paging, og der ligger flere guides om emnet her på Eksperten. Når det er sagt, kunne du trænge voldsomt til at lære noget om grundlæggende PHP og HTML  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. december 2011 - 21:00 #3
CSS burde vel også tilføjes til PHP og HTML
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2011 - 21:16 #4
#3 >> så absolut!  *o)
Avatar billede JC73 Nybegynder
18. december 2011 - 22:40 #5
#1 takker :-) det link vil jeg følge!

#2 jeg lærer det nok en dag.
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2011 - 22:51 #6
#5 >> kun, hvis du prioriterer det - og det tyder det ikke på, du gør. Hvis man vil skrive PHP, der outputter HTML, er det en tvingende nødvendighed, man er rigtig god til HTML  *o)
Avatar billede JC73 Nybegynder
19. december 2011 - 12:11 #7
#6, nej det er ikke øverst på listen over mine prioriteringer, jeg har kone og børn og en familie der rangerer højere, for ikke at tale om arbejde. Da min slamkode jo ikke skal bruges til at styre Nasa's rumprogram, så tror jeg egentlig ikke at jeg for brug for din hjælp i fremtiden. Jeg stræber jo ikke efter det perfekte, jeg er bare tilfreds når det virker som jeg gerne vil have det til. For mig er det jo bare en hobby.
Avatar billede olebole Juniormester
19. december 2011 - 15:47 #8
Bidrag konstruktivt til debatten. Ikke gå efter manden.

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede JC73 Nybegynder
19. december 2011 - 17:20 #9
Bidrag konstruktivt til debatten. Ikke gå efter manden.

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede olebole Juniormester
19. december 2011 - 17:46 #10
Bidrag konstruktivt til debatten. Ikke gå efter manden.

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede JC73 Nybegynder
19. december 2011 - 18:58 #11
Bidrag konstruktivt til debatten. Ikke gå efter manden.

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede lars_computerworld Seniormester
19. december 2011 - 20:47 #12
Tråden er låst da debatten blev ukonstruktiv.

Spørgsmålet er låst og kan ikke besvares

Kategori
Vi tilbyder markedets bedste kurser inden for webudvikling

Log ind eller opret profil

Hov!

IT-JOB

Politiets Efterretningstjeneste

Bliv AD-specialist hos PET

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Udbudsjurist til Danmarks største IT-udbud

SporingsGruppen ApS

App-udvikler

Unik System Design A/S

Head of Internal IT