Avatar billede -anders- Juniormester
18. december 2011 - 14:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SQL streng med 2 kriterier, problemer med syntaxen

Hej Eksperter

nedenstående kode bruger jeg til at begrænse antal poster på en listbox.

Dim sSQL As String

sSQL = "Select * From qryvisrelateretgrupperforrolle WHERE [GruppeKategoriID]= " & Me!cbo01

Me!lstgrupperelationer.RowSource = sSQL

Som i kan se kan jeg begrænde antal poster på listen ved at vælge en værdi i cbo01. Det virker fint, men jeg har brug for et kriterie mere i SQL sætningen nemlig [RolleID] som er et felt på formen.

Er der nogen som har et forslag hvordan jeg kan udvide SQL sætningen med [RolleID]

På forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
18. december 2011 - 14:46 #1
ikke afprøvet. Hvis rolleid er alfanumerisk prøver du denne.

...WHERE [GruppeKategoriID]= " & Me!cbo01 and RolleID= ' & Me.RolleID & "'"

Hvis numerisk:

...WHERE [GruppeKategoriID]= " & Me!cbo01 and RolleID=  & Me.RolleID & ""
Avatar billede -anders- Juniormester
18. december 2011 - 14:53 #2
Hej mugs

Tak for indlægget. Jeg har prøvet det af, men for fejlen "Type mismatch". Og det er nummerisk
Avatar billede fdata Forsker
18. december 2011 - 15:00 #3
Der var mugs vist lidt for hurtig på tasterne. Du skal lige have strengene ind i anførselstegnene:

...WHERE [GruppeKategoriID] = " & Me!cbo01 & " AND RolleID = " & Me.RolleID

(undskyld jeg blander mig :O))
Avatar billede -anders- Juniormester
18. december 2011 - 15:05 #4
Hej fdata

Tak for det, den sad sgu lige i øjet, nu virker det :-)Smid et svar så du kan få point.
Avatar billede mugs Novice
18. december 2011 - 15:08 #5
Selvfølgelig - fdata er da altid velkommen med guldkornene.
Avatar billede -anders- Juniormester
18. december 2011 - 15:12 #6
bestemt, er lidt blevet lidt rusten i access, har ikke arbejdet med det i lang tid. Det bare super at man stadig kan få hjælp her på eksperten.
Avatar billede fdata Forsker
18. december 2011 - 22:15 #7
Hov hov. Ingen point til mig, tak.
Jeg blandede mig kun fordi jeg ved hvor surt det er at sidde og vente på svar - og fordi løsningen lå lige for.
Det er helt klart mugs, der skal have dem.
Avatar billede -anders- Juniormester
19. december 2011 - 14:16 #8
Okay, så afventer vi et svar fra mugs :-)
Avatar billede mugs Novice
19. december 2011 - 14:24 #9
Så siger jeg mange tak.