17. december 2011 - 14:43Der er
4 kommentarer og 1 løsning
Erstatte tekst i Word dokument med indhold fra Excel
Hej
Jeg har nogle data i et excel ark, disse data skal jeg have indsat i et word dokument. Produktspecifikke data i xls, manual i doc. Jeg har forsøgt mig med indsæt special, det virker, men kun indtil jeg flytter dokumenterne da jeg ikke kan lave en lokal ref. Tanken er at jeg skal have et regneark samt to eller tre doc skabeloner, det hele kopieres over i en ny mappe, data indtastes i excel og derefter genereres manualer ud fra skabelonerne. Jeg tænker på at gøre det med noget vb-scripting. Oprette doc-filerne med $var1, $var2 osv. der hvor der skal erstattes tekst og så ellers lave søg og erstat på doc-filerne fra excel.
Men spørgsmålet er så om jeg overser noget, og hvordan dette gøres lettest?
Som det er lige nu er det bare en tabel i excel, dvs. beskrivende tekst i række 1 og data i række 2. Word har ingen bogmærker eller lign. Det er alm. tekst hvor der inde i teksten rundt omkring skal stå forskellige celleværdier fra excel. Jeg har fuld kontrol over begge dele, så jeg kan tilpasse det som jeg vil. Mit umiddelbare bud var som sagt at lave variabel-navne i doc-filerne og så lave søg og erstat, men som sagt er jeg ikke sikker på om det er det mest optimale?
Brevflet - og hvis du gemmer word som pdf, ændrer intet sig (google: pdf a doc).
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.