Avatar billede brokov Nybegynder
16. december 2011 - 15:07 Der er 4 kommentarer

ECDSA ved brug af Crypto++ bibliotek

Jeg har et C# projekt der kører .net 3.5 på en Windows XP platform. Jeg har brug for at kunne lave noget ECDSA der er fips godkendt og derfor har vi valgt at bruge Crypto++ biblioteket som udgangspunkt.
Jeg har prøvet at få styr på det trods manglende dokumentation af biblioteket, men nu kører det bare i ring.

Det jeg skal kunne er at:
Kalde fra mit C# til C++ biblioteket på den mest hensigtsmæssige måde.
Lave public og privat key.
Eksportere de to keys til hver deres fil.
Signere en entekststreng ved hjælp af privat key.
Verificere signeringen ved hjælp af public key.

Er der nogen der har eksempler, dokumentation, kode eller andet der kan hjælpe mig videre?
Avatar billede bvli Praktikant
16. december 2011 - 15:34 #1
Jeg har ikke prøvet selv, men er du mon stødt på denne?

http://www.codeproject.com/KB/security/CryptoInteropSign.aspx
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2011 - 03:28 #2
.NET har siden version 3.5 haft indbygget support for ECDSA:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.security.cryptography.ecdsa.aspx

var det ikke nemmere at bruge det end noget interop??
Avatar billede brokov Nybegynder
18. december 2011 - 21:55 #3
Jeg ved godt at ECDSA understøttes. Jeg var faktisk i gang med at kode og det var ret nemt, men der var et problem da jeg ville prøvekøre det.

Der er kun en implementation, nemlig ECDSACng, og alle Cng klasser virker ikke under Windows XP.
Det betyder at jeg selv skulle lave en implementation, og det har jeg ikke rigtig mod på.
Avatar billede brokov Nybegynder
18. december 2011 - 22:26 #4
bvli>> Jeh har kigget på den side du linker til. Men den blev tidligere forkastet, da den godt nok bruger fips specifikationerne, men den er ikke fips certificeret.
Fips godkendelsen er et vigtigt kriterie for det jeg sidder med.