Avatar billede mstahlhut Nybegynder
16. december 2011 - 09:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kopi af List<> element i C#

Jeg roder lidt med et C# program (.Net 3.5) er er løbet ind i et problem. Jeg opretter en liste af lister af integer arrays:

List<List<int[]>> MyList = new List<List<int[]>>();

Herefter tilføjer jeg 3 elementer:

MyList.Add(new List<int[]>());

De 3 elementer tilskrives værdier:

MyList[0].Add(new int[2]);
MyList[0][0][0] = 0;
MyList[0][0][1] = 0;
MyList[1].Add(new int[2]);
MyList[1][0][0] = 0;
MyList[1][0][1] = 1;
MyList[2].Add(new int[2]);
MyList[2][0][0] = 0;
MyList[2][0][1] = 2;

Og nu bliver det mærkeligt. Jeg vil nu tilføje endnu et element til MyList, og dette element skal have samme værdier som element [0]:

My_list.Add(new List<int[]>(My_list[0]));

Når jeg gør det på denne måde er element [0] og element [3] altid det samme. Dvs. ændrer jeg i element [3] ændres element [0] automatisk til det samme. Jeg har forsøgt at skrive element [0] til en temp liste og derefter skrive temp til element [3], men så er begge elementer plus temp listen altid det samme.
Hvordan kan jeg oprette et nyt element i min liste og tilskrive værdier fra et andet element i samme liste, uden at de to elementer i uadskildelige?
Avatar billede mstahlhut Nybegynder
16. december 2011 - 09:48 #1
OBS!

My_list.Add(new List<int[]>(My_list[0]));

skal selvfølgelig være

MyList.Add(new List<int[]>(My_list[0]));
Avatar billede mstahlhut Nybegynder
16. december 2011 - 19:10 #2
Jeg fandt selv en løsning. Tilføjelsen af det nye element skal laves med new List<int[]>() og herefter new int[].