Avatar billede bartesque Nybegynder
14. december 2011 - 16:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hente yes/no fra database

Jeg har en access database, hvor jeg vil hente info om hvem der har betalt og ikke betalt. Jeg har sat field name "Betalt" til data type "yes/no". Det bliver hentet frem i et datagrid

Det har jeg så prøvet med følgende.

dbCommand.CommandText = "SELECT Navn, Adresse, Skylder FROM kreditor WHERE betalt ='" + false + "'";

Jeg er dog i tvivl om, hvordan man kun henter de frem, som har "no" i betalt? Det er især efter  "WHERE betalt = jeg kommer i tivl?

Hele kodestykket ser sådan ud:
private void button3_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            OleDbConnection conn = (OleDbConnection)Application.Current.Properties["DBConnection"];

            OleDbCommand dbCommand = conn.CreateCommand();
            dbCommand.CommandText = "SELECT Navn, Adresse, Skylder, Betalt FROM kreditor WHERE betalt ='" + false + "'";

            OleDbDataAdapter dataAdapter = new OleDbDataAdapter(dbCommand);

            DataSet ds = new DataSet();
            dataAdapter.Fill(ds);
            dataGrid1.ItemsSource = ds.Tables[0].DefaultView;
        }
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2011 - 16:55 #1
dbCommand.CommandText = "SELECT Navn, Adresse, Skylder FROM kreditor WHERE NOT betalt";

var den foerste jeg ville proeve
Avatar billede bartesque Nybegynder
14. december 2011 - 17:06 #2
Super. Det var det!
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2011 - 17:15 #3
saa smider jeg et svar