Avatar billede KFjorbak Nybegynder
13. december 2011 - 23:32 Der er 2 kommentarer

Brug af input i en brugerformular i en anden brugerformular

Jeg har et rimelig stort program med omkring 50 forskellige brugerformularer, og jeg ville derfor høre, om der er nogen der ved, hvordan jeg bruger mine inputs i en brugerformular enten til at navngive et label eller som input i en textbox?

Jeg har prøvet at gemme det i en public variabel, når formularen lukkes ned ved:

Bidrag1 = frmBidrag2.txtBidrag1.Text

hvor Bidrag et så er defineret som public variablen i et modul.

Når jeg så prøver at putte værdien i en textbox, når en anden brugerformular åbnes, sker der ikke noget

Publice Sub UserForm_Activate()
txtBidrag1.Value = Bidrag1
End Sub

Det er som om at variablen ikke beholder den værdi den bliver tildelt i den første formular.

Hvis nogen kan løse problemet ville det være en kæmpe hjælp :)
Avatar billede supertekst Ekspert
14. december 2011 - 00:02 #1
Det skulle fungere - har lige prøvet.

Prøv at få det overført udskrevet via en MsgBox når du sætter indholdet over i Bidrag1.

Hvis muligt er du velkommen til at sende uddrag af din VBA-kode.
@-adresse under min profil.
Avatar billede kabbak Professor
14. december 2011 - 00:54 #2
du skriver " hvor Bidrag et så er defineret som public variablen i et modul.
"

hvorfor kalder du så den derefter "Bidrag1"
er det en skrivefejl her på spørgsmålet, eller er den også i koden ??