Avatar billede jagtjensen Nybegynder
13. december 2011 - 21:45 Der er 12 kommentarer

Fejl efter opdatering af server

Php fusion.
Får følgende fejl.
Warning: preg_match() [function.preg-match]: Unknown modifier 'n' in /var/www/jagtdebatten.dk/public_html/side_left.php on line 46

Koden ser sådan ud.

if ($p_data['panel_display'] == 1 || preg_match("/".$settings['opening_page']."$/i", FUSION_REQUEST.(FUSION_QUERY ? "?".FUSION_QUERY : ""))) {

Er der en af jer der kan se fejlen??
Avatar billede olebole Juniormester
13. december 2011 - 21:50 #1
<ole>

Nej, den ligger formodentlig i indholdet af $settings['opening_page'], når det bruges i en RegExp

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
13. december 2011 - 21:52 #2
Indholdet kunne f.eks. være en sti med indholdet '/n'. Prøv evt at bruge nogle andre tegn til at escape med:

if ($p_data['panel_display'] == 1 || preg_match("#".$settings['opening_page']."$#i", FUSION_REQUEST.(FUSION_QUERY ? "?".FUSION_QUERY : ""))) {
Avatar billede olebole Juniormester
13. december 2011 - 21:57 #3
- men det er ikke en fejl, der kan skyldes opdatering - med mindre, at indholdet af $settings['opening_page'] skulle have ændret sig af den grund  =)
Avatar billede acore Ekspert
14. december 2011 - 03:07 #4
Prøv med

if ($p_data['panel_display'] == 1 || preg_match("#".$settings['opening_page']."$#i", FUSION_REQUEST.(FUSION_QUERY ? "?".FUSION_QUERY : ""))) {

Ser ud til at du er ved at erstatte ereg() med preg_match() efter opgradering til PHP 5.3. Generelt er det en rigtig skidt idé der at bruge en separator, der kan indgå i din tekststreng. Jeg har derfor valgt # i stedet for /, men det kan i princippet være hvad som helst, bare det ikke kan findes i teksten.
Avatar billede olebole Juniormester
14. december 2011 - 04:32 #5
@acore: Følg med i tråden  *o)
Avatar billede acore Ekspert
14. december 2011 - 07:45 #6
Ja ok, der sad jeg vist med en ikke-opdateret side
Avatar billede jagtjensen Nybegynder
14. december 2011 - 07:49 #7
flytter bare problemet til
Warning: include() [function.include]: Failed opening '../infusions/../images/panel.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /var/www/jagtdebatten.dk/public_html/side_left.php on line 49

line 49

include INFUSIONS.$panel_name."/".$panel_name.".php";
Avatar billede olebole Juniormester
14. december 2011 - 15:43 #8
Nej, det ville nok være mere korrekt at slå fast, at det er en skodkode, du sidder med, og at den er proppet med fejl.

Den hjælp, du har modtaget, har ikke bare flyttet problemet til et andet sted. Den har derimod løst det problem, du bad om hjælp til at få løst.

At løsningen af det problem så afslørede, at der længere nede i koden står flere fejl i kø, skyldes ikke løsningen - og det er noget vrøvl, at løsningen bare flytter problemet.

Fejlen fortæller dig, at serveren ikke kan finde den fil, du forsøger at inkludere - altså at stien formodentlig er forkert
Avatar billede acore Ekspert
14. december 2011 - 17:45 #9
Undskyld, med det er noget sludder. Koden virker, men er ikke skrevet til PHP 5.3. Fejlen var der ikke inden opgraderingen til 5.3, så det behøver vi ikke diskutere.

Din rettelse (som er identisk med min #4) er uden tvivl korrekt, men det er bare ikke nok, eller lavet rigtigt alle steder, eller... Jeg har fået tilsvarende versioner af php-fusion til at køre fejlfrit under 5.3, så det kan lade sig gøre.

Og (som det blev påpeget i en anden tråd) så er der opdaterede versioner af php-fusion CMS'et tilgængelige, som både er skrevet til 5.3 OG som fixer kendte fejl og sikkerhedshuller OG som kan installeres uden datatab. Det er vejen frem. Den version, der anvendes her, er flere år gammel, og kan ikke ud fra nogen betragtninger anbefales til seriøs produktion.
Avatar billede olebole Juniormester
14. december 2011 - 18:56 #10
@acore: Undskyld, men hvad er det, du mener, er noget sludder? Spørgers eller mit indlæg?
Avatar billede acore Ekspert
14. december 2011 - 19:35 #11
"...at det er en skodkode, du sidder med, og at den er proppet med fejl."

Jeg medgiver, at den (efter min opfattelse) kunne være skrevet pænere, men den er ikke proppet med fejl.
Avatar billede olebole Juniormester
14. december 2011 - 23:04 #12
Jeg ønskede blot at pointere, at det ikke var løsningen af det oprindelige problem, der flyttede fejlen længere ned i dokumentet. Derimod er det koden, som åbenbart har adskillige fejl, der popper op, efterhånden som de rettes.

Koden skodder tydeligvis under 5.3. Om det så skyldes, at der bruges en forkert app version til PHP versionen, forholdt jeg mig ikke til