Avatar billede himmelhunden Nybegynder
09. januar 2000 - 22:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Disable højremuseknap ???

Hvordan gør man det ???

Beklager at der kun er 10 point ,men jeg er sgu rendt tør ?? sorry! Thanx anyway!
Avatar billede drean Nybegynder
09. januar 2000 - 22:57 #1
function noclick(){
    var warning = "Den valgte funktion er ikke tilladt.";

function rtclickcheck(keyp){
    if (navigator.appName == "Netscape" && keyp.which == 3) {
            alert(warning);
        return false;
          }

    if (navigator.appVersion.indexOf("MSIE") != -1 && event.button == 2) {
        alert(warning);
        return false;
        }

    document.onmousedown = rtclickcheck
}

denne kode kan du ligge øverst på din HTML side, eller ligge den seperat *.ls-fil, brug dette til at kalde scriptet med:

<SCRIPT LANGUAGE="Javascript1.2">
noclick()
</SCRIPT>

Det virker både i netscape og i MSIE...jeg har ikke tjekket det i andre browsere...

MVH Drean
Avatar billede himmelhunden Nybegynder
10. januar 2000 - 21:25 #2
Hej Drean

Jeg er nok en nar, men jeg kan altså ikke finde ud af at indsætte dette i mine eksisterende htm. filer.  ???? hjælp!!!!
Avatar billede drean Nybegynder
10. januar 2000 - 21:59 #3
ok....har du ICQ ????

først et lille tip, som gør livet lidt nemmere for dig, hvis du skal bruge den samme script flere gange så kan du oprette en .js fil, f.eks "SCRIPTS.JS"
så kan du gemme dine javascripts heri som funktioner.
kopiere den første del af koden.
og sæt den ind i din scripts.js fil.
I dine .htm filer skal du så bruge følgende kode som skal indsættes øverst i din HEAD-tag:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2" SRC="scripts.js">
</SCRIPT>

så for at kalde selve scriptet skal du bruge dette:

<SCRIPT LANGUAGE="Javascript1.2">
noclick()
</SCRIPT>

det skal også være i din HEAD-tag, men under den forrige for den kan jo ikke finde noget som ikke er hentet endnu.

Så skulle det gerne virke, men hvis ikke så skriv igen eller kontakt mig på ICQ 52453848
Avatar billede izkold Nybegynder
10. januar 2000 - 22:14 #4
<script language="JavaScript">
<!-- // Begin hiding from old browsers

// (Rightclick:) This section disables right click in MSIE and Netscape
function right(evnt) {
if (navigator.appName.toUpperCase().match(/NETSCAPE/) != null) {
if (evnt.which >= 2){
alert("Sorry this function is disabled");
return false;
}
else
if (event.button>=2)
alert("Sorry this function is disabled");
}
document.onmousedown=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
window.onmousedown=right;
// (Resize:) End rightclick disable section

// End hiding -->
</script>

et jeg samlede op herinde et sted....
virker for mig.