Avatar billede Blueeyez Mester
09. december 2011 - 23:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Batch fil skal køres når jeg trykker luk..

Jeg er lidt på dybt vand, jeg har en batch fil jeg godt vil have til og køre når jeg trykker på "Luk" så inden pcen lukker helt ned, skal den køre batch filen.. (Det er en oprydnings fil)

Kunne os godt tænke mig og vide hvad stien til seneste dokumenter er? Grundet jeg os godt vil have den til og rense i den destination, men jeg aner ikke hvor denne destination er..

Samt hvis man højreklikker på start og vælger egenskaber og så under "Menuen Start" klikker man på Tilpas så er der en knap der hedder ryd liste, hvad destination er det den rydder?

Håber nogen kan hjælpe på følgende områder.. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2011 - 00:00 #1
Du skal nok lige skrive hvilket system du kører.
Ikke fordi jeg har en løsning umiddelbart, men godt at vide.
Jeg havde for en del år siden sådan en batch fil på min win 98 pc
Den ryddede alle tempfiler på pc under opstart, og lå enten i boot.ini eller win.ini.
Har lige fundet noget andet her:
http://www.techtalkz.com/tips-n-tricks/4468-how-clear-empty-my-recent-documents-automatically-log-off.html
Ved ikke om det kunne være ne løsning?
PS Hvis du laver en ændring i regbasen, så eksporter lige en backup så du kan gå tilbage.
Avatar billede nugga Nybegynder
10. december 2011 - 00:18 #2
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mit stierne, men jeg ved i ihvertfald hvordan du løser problemet med ned lukningen.

Du skal bare tilføje linjen "shutdown -s", uden gåseøjne efter resten af koden i batch filen.

Så lukkes computeren automatisk, når batchfilen er færdig med kører, du kan altså bare kører filen når computeren skal lukkes :)
10. december 2011 - 09:33 #3
Nemlig -> Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede chalde Seniormester
10. december 2011 - 09:37 #4
Hvis du sidder med en pro/ulitmate/enterprise (antager vista/7, hvis xp så bare pro), kan du smide den som et script under nedlukning.

start -> kør (eller windowstast + r) -> skriv "gpedit.msc (uden "").
gå til computerkonfiguration -> windows-indstillinger -> scripter -> luk computeren, og tilføj dit batchscript her.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. december 2011 - 11:32 #5
Hovsa - Har Windows XP pro 32 bit SP3 ;)
Avatar billede chalde Seniormester
10. december 2011 - 12:42 #6
#5 Så brug #4. Derved køres din batch som logoff/shutdownscript.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. december 2011 - 12:58 #7
#6 Ja, men  jeg mangler stadig løsning på de andre ting :)
Avatar billede chalde Seniormester
10. december 2011 - 13:06 #8
Avatar billede Blueeyez Mester
10. december 2011 - 13:18 #9
#8

Super, det var den ene, så er der den liste som bliver lavet i start menuen se billed -> http://sandbox.yoyogames.com/extras/image/name/san2/140/379140/original/start-xp.gif

Jeg hentyder nærmere betegnet til den venstre side.. under Internet Explore og E-Mail :)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. februar 2012 - 21:45 #10
#4 Smid svar :)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. april 2012 - 17:27 #11
Lukker
Avatar billede theincomlive Praktikant
10. juni 2012 - 08:02 #12
jeg ved godt debatten er gamel men det skader ikke at smide noget nyttig viden

du kan sikkert bruge noget af dette som jeg har brugt til min installation, dette er er en batch fil som kan udføre og genstarte og kan laves med en txt og gemmes som navn.bat

jeg er ikke pro batcher men det virker hos mig
-----------------------------------------------------------------

@echo off
echo I'am sorry to disable you for a
echo moment while instalation is in progress
echo.
echo instalation in progress ............................
cd..
cd "DISC 12"
start /wait Setup64.exe /S /v"/qn /norestart
cls

@echo off
echo I'am sorry to disable you for a
echo moment while instalation is in progress
echo.
echo instalation in progress ..............................
rd /s /q "%Temp%\"
cls

@echo off
echo I'am sorry to disable you for a
echo moment while instalation is in progress
echo.
echo You installation is finish...
echo Your computer will now restart...
timeout 15
cls

@echo off
shutdown.exe -f -r -t 0

-----------------------------------------------------------------

@echo off
skjuler visning i cmd

echo I'am sorry to disable you for a
echo moment while instalation is in progress
echo.
echo instalation in progress ............................
visser tekst i cmd

cd..
går mappe tilbage

cd "c:\mappe/stinavn"
husk at smide disse tegn på "" hvis der er mellemrum i stinavn

-s -q /q /s /norestart og /v"/qn så videre
er noget jeg har brugt til at forhindre en fil i at genstarte til script var færdig med at udføre og køre stille og kan være forskeligt fra .exe .bat .msi som skal have besked ved kørsel

rd /s /q "%Temp%\"
ryder temp

cls
ryder display visning i cmd

og sidst men ikke mindst
shutdown.exe -f -r -t 0
genstarter computer uden advarsel

-f betyde tvinger
-r betyder reboot
-t betyder tid
0 hvor meget tid

timeout 15 kender vi fleste nok og er ikke særligt nyttig hvis noget skal køre færdig derfor bruger jeg
start /wait setup64.exe
venter på exe-fil er færdig med at udføre
i det tilfælde kan du erstatte navn med cleanmgr.exe

-----------------------------------------------------------------