Avatar billede AgentPHP Nybegynder
09. december 2011 - 13:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

unexpected T_STRING -> insert into

Hejsa

Jeg får denne fejl: ( ! ) Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in C:\wamp\www\catalog\includes\modules\payment\quickpay_advanced.php on line 682

quickpay_advanced.php line 682: tep_db_query("insert into " . TABLE_CONFIGURATION . " (configuration_title, configuration_key, configuration_value, configuration_description, configuration_group_id, sort_order, date_added) values ('Group " . $i . " Payment Options ', 'MODULE_PAYMENT_QUICKPAY_ADVANCED_GROUP" . $i . "', '" . $qp_group . "', 'Comma seperated Quickpay payment options that are included in Group " . $i . ", maximum 255 chars (<a href=\"http://quickpay.dk/features/cardtypelock/" target=\"_blank\"><u>available options</u>)</a><br>Example: <b>dankort,danske-dk,edankort</b>', '6', '6', now())");

Kan i se fejlen synes jeg har kigget igenmen flere gange uden at fundet noget der virker.

Mvh
  Carsten
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. december 2011 - 13:47 #1
Ikke uden kode.

Udskriv din SQL i stedet for at eksekver den, på den måde ser du om du får alle variabler med.
Avatar billede AgentPHP Nybegynder
09. december 2011 - 14:24 #2
Sorry er total lost.

Her er helle filen http://pastie.org/2991017

Er igang med at lave en ny webshop hvor jeg har installert Quickpays oscommerce modul til 2.3 :)
09. december 2011 - 15:11 #3
Den fejlmelding hænger tit sammen med problemer med anførselstegnene.  For eksempel hvor du, i koden fra dit oprindelige spørgsmål, tredje linie cirka midt i, siger:

values('Group ".$i . " Payment Options', ....

ville jeg have troet det skulle være

values('Group '".$i."'Payment Options', ....

Du vil som configuration_title indsætte, for eksempel, "Group 25 Payment Option" hvis $i = 25.

Du har en tekststeng "insert into ".TABLE_CONFIGURATION. "..... values('Group'"

som du så med . sammensætter med $i og med . videre sammensætter med " Payment Option......  Men så skal 'Group' afsluttes med ' og 'Payment Option' skal starte med ' for at få anførselstegnene til at balancere.

Der er et par flere tilfælde af samme problem senere i den kode du viser.
Avatar billede wanze Nybegynder
09. december 2011 - 23:09 #4
På linje 682 har du:
tep_db_query("insert into " . TABLE_CONFIGURATION . " (configuration_title,
configuration_key, configuration_value, configuration_description,
configuration_group_id, sort_order, date_added) values ('Group " . $i
. " Payment Options ', 'MODULE_PAYMENT_QUICKPAY_ADVANCED_GROUP"
. $i . "', '" . $qp_group . "', 'Comma seperated Quickpay payment options
that are included in Group " . $i . ", maximum 255 chars
(<a href=\"...quickpay.dk/features/cardtypelock/"
target=\"_blank\"><u>available options</u>)</a><br>Example:
<b>dankort,danske-dk,edankort</b>', '6', '6', now())");

Du mangler at escape " ved cardtypelock/.
Avatar billede rix Praktikant
10. december 2011 - 18:01 #5
mener du ikke \" ?
15. december 2011 - 07:18 #6
AgentPHP, hvad er din videre hensigt med denne tråd?  Hjalp nogen af indlæggene dig?  I så fald bed venligst om svar for points.  Hvis spørgsmålet i mellemtiden ikke længere er aktuelt vil jeg bede dig lukke det med et svar fra dig selv, således at spørgsmålet ikke længere står som åbent i min (og andres) liste af inlæg.
11. juni 2012 - 06:19 #7
AgentPHP, jeg prøver lige en gang mere.  Du oprettede spørgsmålet og fik indlæg fra flere sider, men du er ikke kommet til bage og enten har lukket spørgsmålet eller givet uddybende oplysninger.  Kan jeg bede dig nu afslutte hvad du begyndte?  Jeg har oprettet dette som et svar, og du vil vel også invitere svar fra andre.
13. juni 2012 - 08:58 #8
Om igen, det skulle have været et svar.