Avatar billede kaspermb Nybegynder
08. december 2011 - 11:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

jQuery script, var leftHeight = $('#blok1').height();

Hej Eksperter

Jeg har følgende jQuery script som sørger for at mine to div bokse har samme højde. Alt virker godt, men mit spørgsmål vil så lyde på hvordan dette script skulle se ud hvis jeg har en tredje div boks som jeg berne vil have også skal have samme højde som de to andre. Altså at hvis blok1 er 200px høj og blok2 og blok3 er mindre, så skal blok2 og blok3 vokse til 200px høj. Samtidig med at hvis det er blok3 som er 200px høj og blok1 og blok2 er mindre så skal blok1 og blok2 vokse til 200px høj.

--KODE--
$(document).ready(function() {
    var leftHeight = $('#blok1').height();
    $('#blok2').css({'height':leftHeight});
});
--KODE--
Avatar billede clausjul Nybegynder
08. december 2011 - 12:08 #1
Hvis det handler om at finde den højeste blok og så sætte højden i de to andre efter den, så prøv men den kode:

var blockHeights = new Array($('#blok1').height(),$('#blok2').height(),$('#blok3').height());

var highestValue = 0;
$.each(blockHeights,function(index,value) {
  if (value > highestValue) {
    highestValue = value;
  }

$('blok1').css({'height':highestValue});
$('blok2').css({'height':highestValue});
$('blok3').css({'height':highestValue});
Avatar billede arne_v Ekspert
08. december 2011 - 14:37 #2
proev og spoerg i JavaScript kategorien
Avatar billede kaspermb Nybegynder
09. december 2011 - 08:28 #3
Har fundet den rigtige kode som skulle se sådanne her ud for at virke.

$(document).ready(function() {
    var height = Math.max(Math.max($('#blok1').height(),$('#blok2').height()),$('#blok3').height());
    $('#blok1').css({'height':height});
    $('#blok2').css({'height':height});
    $('#blok3').css({'height':height});
});