Avatar billede jalved Ekspert
07. december 2011 - 15:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kvalitetsforskel på original display og kopi?

Hej

Displayet på mim mobil er gået i stykker.

Det koster omkirng 800 at få repareret, så jeg tænkte, jeg selv ville forsøge - og så købe et diplay på nettet. Det er en nokia telefon.

Er der nogen betydelig forskel på et display, der kalder sig originalt - og så et andet et, der i øvrigt bare passer til modellen? Kan man egentlig overhovedet se det, når man bruger telefonen.

Jeg ved godt, man altid siger, man er mest sikker på det originale, men det er på den anden side fjollet bare at købe det, hvis det andet er lige så godt. Der er lidt forskel på prisen.

Jeg overvejede at købe et via Ebay, hvor der bliver solgt en del af den slags fra Kina. Har nogen erfaring med, om kvaliteten af den slags produkter er ok?
Avatar billede nfunlock Nybegynder
07. december 2011 - 16:15 #1
først hvilken nokia mobil er der tale om ????

ja der er forskæld på orginal dispal og uorginalt men ikke mere en begge dele kan bruges og hvis du selv laver den ryger garrentien på din mobil og så kan du lige så godt bruge det uorginale display
Avatar billede jalved Ekspert
07. december 2011 - 18:35 #2
Det er en Xpressmusic.

Garantien gælder ikke længere, så det er ligemeget med den.

Jeg har faktisk allerede fixet problemet. Jeg fandt en lokal biks, der reparerede mobiltelefoner - og de lavede den på ti minutter ved disken for kr. 200,-

Hvis det går i stykker igen, så prøver jeg bare selv. Fandt et par billedvejledninger på nettet.

Displayet er uoriginalt, men havde jeg ikke fået det at vide, havde jeg ikke tænkt over det. Det er muligvis en anelse mørkere, men det er nemt klaret ved at skrue et par grader op for telefonens lys.

nfunlock: læg gerne et svar, så giver jeg points for kommentaren :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2011 - 13:33 #3
Avatar billede jalved Ekspert
11. januar 2012 - 13:31 #4
Lukker...