Avatar billede sonnyjim Nybegynder
06. december 2011 - 15:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Javascript rollover i IE 8

Hej
Jeg har problemer med Javascript og rollover i IE 8 (i firefox og  Chrome fungerer det fint).

Jeg har 4 links man kan køre musen henover hvorefter en række logoer skifter. Dette fungerer som sagt ikke, plus at et flash banner på selvsamme side stopper med at afspille.

Nogen idéer til hvad årsagen kan være?

vh Mark

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
current_shown = 1 + Math.floor(Math.random()* 4);
disable = 0;
stopped = 0;
timeout = 10000;
maxAlliances = 4;

// This function is no longer in use
function stop_start() {
if (stopped) {
  stopped = 0;
  disable = 0;
  document.getElementById('alliances_stop_start').innerHTML = '[ stop ]';
} else {
  stopped = 1;
  disable = 1;
  document.getElementById('alliances_stop_start').innerHTML = '[ start ]';
}

function start_rotation() {
if (!disable && !stopped) {
  next = (current_shown == maxAlliances) ? 1 : parseInt(current_shown) + 1;
  changeAlliance(next, 0);
}
setTimeout("start_rotation()",timeout);
}

function changeAlliance(uid, userAction) {
// set all alliances as normal
document.getElementById('alliances_select_1').style.fontWeight='normal';
document.getElementById('alliances_select_2').style.fontWeight='normal';
document.getElementById('alliances_select_3').style.fontWeight='normal';
document.getElementById('alliances_select_4').style.fontWeight='normal';

// hide the current alliance
document.getElementById('alliances_text_'+current_shown).style.display = 'none';

// set the selected/next alliance as bold
document.getElementById('alliances_select_'+uid).style.fontWeight = 'bold';
// show the selected/next alliance
document.getElementById('alliances_text_'+uid).style.display = 'block';

current_shown = uid;
// when user select an alliance tab stop rotating
if(userAction){
  stopped = 1;
  disable = 1;
}else{
  stopped = 0;
  disable = 0;
}

function over() {
disable = 1;
}

function out() {
if(!stopped)
  disable = 0;
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2011 - 15:36 #1
<ole>

Prøv at lægge et link til siden

/mvh
</bole>
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
06. december 2011 - 15:47 #2
Hej Ole
Her er et link.

www.mpitech.com

Det er i bunden af venstre side, når du kører musen henover "Partnerships", "Standard Organisations" "Developer Groups og "User Groups". Udover at rollover ikke fungerer ordentligt stopper flash banneret i toppen også med at afspille.

vh Mark
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2011 - 16:08 #3
Jeg har testet i IE 6 og IE 9 - uden problemer. Derfor er det næppe sandsynligt, jeg ville have problemer i IE 8. Hvad er det for problemer, du mener at have i IE 8?
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
06. december 2011 - 16:18 #4
Hej Ole
Som jeg beskriver ovenfor, skifter logoerne ikke ordentligt/glidende når jeg kører musen henover linkene. Derudover stopper flash banneret med at afspille ved rollover men starter igen ved "rollout".
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2011 - 16:38 #5
Udfra beskrivelsen "Som jeg beskriver ovenfor, skifter logoerne ikke ordentligt/glidende når jeg kører musen henover linkene" er jeg ikke helt klar over, hvad det er, jeg skal forsøge at genskabe - men jeg kan ikke se noget problematisk i IE 6 eller IE 9
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
07. december 2011 - 13:57 #6
Hej Ole
Jeg tror ikke jeg kan beskrive det bedre. Hvis du har mulighed for at teste i IE8 må du gerne det, så kan jeg få be- eller afkræftet om problemet er isoleret til mig.

Tak for hjælpen

vh Mark
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
07. december 2011 - 15:00 #7
Hej Ole
Jeg har selv lige fået adgang til en maskine med IE9. Her skifter logoerne fint, men flash banneret stopper med at afspille ved roll- over. Er det også tilfældet på din maskine?
Avatar billede olebole Juniormester
07. december 2011 - 16:40 #8
Ja, men sådan er det ofte med Flash. Flash er i udgangspunktet noget frygtelig l*rt, der performer elendigt og grovsluger ressourcer!

På den anden side, skriver du heller ikke selv særlig effektiv kode. I funktionen changeAlliance danner du referencer til 7 elementer (og retter på deres style objekt), hvergang en mouseover udføres på de berørte elementer. Desuden kalder du funktionen på mousemove, som affyres kontinuerligt, sålænge musen bevæges over et link. Det er vildt overkill  =)
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
08. december 2011 - 11:35 #9
Hej Ole
Koden er ikke skrevet af mig, da jeg ikke er god til at kode. Det lyder som om ham der gjorde heller ikke var skarp til dette.

Jeg kan ikke se funktionen "mousemove" som du refererer til.

Hvis du har tid og lyst skal du være mere end velkommen til at modificere koden. Og så vil jeg sige tak for dine kommentarer indtil videre.

vh Mark
Avatar billede olebole Juniormester
08. december 2011 - 16:43 #10
mousemove handlerne ligger på links og et div i tabellen med id="alliancerotator". De vil med fordel kunne ændres til mouseover Jeg brænder ikke i skrivende stund for at skrive scriptet om  =)
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
09. december 2011 - 09:44 #11
Ole
Mange tak for din hjælp :-)

Jeg ændrede mousemove til mouseover og nu virker rollover perfekt i IE8. Der er heller ikke problemer med at flashen stopper med at afspille.

Det er lang tid siden jeg har lavet et indlæg her, hvordan er det nu jeg giver dig point for dit svar?
Avatar billede olebole Juniormester
09. december 2011 - 17:54 #12
Jeg er en af de få særlinge, der ikke samler point - men tak for tilbudet. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes (kun svar kan tildeles point ... ikke kommentarer)  =)
Avatar billede sonnyjim Nybegynder
21. december 2011 - 08:51 #13
Hvis du ændrer mousemove til mouseover, virker det fint i IE8 og flashbanneret stopper IKKE med at afspille.