Avatar billede lbe Nybegynder
06. december 2011 - 12:45 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ændring af INF fil til

Er der nogen herinde der ved hvordan man ændre en INF fil?
Jeg har et gratis program, og et multimeter til usb.
De er ikke født til at tale sammen men er begge konstrueret til PC til og fra usb.

Det kunne være rart at få dem til at snakke sammen.
Jeg er ikke helt klar over hvad jeg skal ændre for at få det til at virke

Jeg har kigget i programmets INF fil og der står nederst:

;------------------------------------------
-------------------------------------
; Vendor and Product ID Definitions
;-----------------------------------------
--------------------------------------
; When developing your USB device, the VID and PID used in the PC side
; application program and the firmware on the microcontroller must match.
; Modify the below line to use your VID and PID. Use the format as shown below.
; Note: One INF file can be used for multiple devices with different VID and PIDs.
; For each supported device, append ",USB\VID_xxxx&PID_yyyy" to the end of the line.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2011 - 12:52 #1
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
langt nede på siden er download.
Hent og kør (skal ikke installeres) - med din usb-dims tilsluttet.
Find dimsen på listen, og sidst på linjen er Instance ID som du skal bruge jf "; For each supported device, append ",USB\VID_xxxx&PID_yyyy" to the end of the line."
Avatar billede lbe Nybegynder
07. december 2011 - 08:27 #2
Kan jeg ikke bare kigge i enhedshåndteringen under min usb device og enhedsforekomst-id eller hardware-id.
Der kommer  linjer frem med disse USB\VID_xxxx&PID_yyyy værdier.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. december 2011 - 08:47 #3
sørme så... der har jeg ikke været inde - men det er samme værdi.
Avatar billede lbe Nybegynder
07. december 2011 - 09:15 #4
der manglede lige den sidste sektion.

MFGFILENAME="MCP2200"
DRIVERFILENAME ="usbser"
MFGNAME="Microchip Technology, Inc."
INSTDISK="Microchip Technology, Inc. Installation Disc"
DESCRIPTION="USB Serial Port"
SERVICE="USB RS-232 Emulation Driver"
USB\VID_04D8&PID_F9C9.DeviceDesc="RoasterThing TCPCB"
Avatar billede lbe Nybegynder
07. december 2011 - 09:18 #5
Om igen.

Jeg har disse 2 linjer i hardware-id:
USB\Vid_1244&Pid_d237&Rev_0100
USB\Vid_1244&Pid_d237

Mit Multimeter hedder VICTOR Multimeter og har placering 0

Hvor skal jeg sætte linjer ind og skal jeg tilføje mere?

When developing your USB device, the VID and PID used in the PC side
; application program and the firmware on the microcontroller must match.
; Modify the below line to use your VID and PID.  Use the format as shown below.
; Note: One INF file can be used for multiple devices with different VID and PIDs.
; For each supported device, append ",USB\VID_xxxx&PID_yyyy" to the end of the line.
;------------------------------------------------------------------------------
[SourceDisksFiles]
[SourceDisksNames]
[DeviceList]
%DESCRIPTION%=DriverInstall, USB\VID_04D8&PID_00DF&MI_00
%DESCRIPTION%=DriverInstall, USB\VID_04D8&PID_F9C9&MI_00

[DeviceList.NTamd64]
%DESCRIPTION%=DriverInstall, USB\VID_04D8&PID_00DF&MI_00
%DESCRIPTION%=DriverInstall, USB\VID_04D8&PID_F9C9&MI_00

;------------------------------------------------------------------------------
;  String Definitions
;------------------------------------------------------------------------------
;Modify these strings to customize your device
;------------------------------------------------------------------------------
[Strings]
MFGFILENAME="MCP2200"
DRIVERFILENAME ="usbser"
MFGNAME="Extrasensory Software, Inc."
INSTDISK="Extrasensory Software, Inc. Installation Disc"
DESCRIPTION="RoasterThing PCB"
SERVICE="USB RS-232 Emulation Driver"

MFGFILENAME="MCP2200"
DRIVERFILENAME ="usbser"
MFGNAME="Microchip Technology, Inc."
INSTDISK="Microchip Technology, Inc. Installation Disc"
DESCRIPTION="USB Serial Port"
SERVICE="USB RS-232 Emulation Driver"
USB\VID_04D8&PID_F9C9.DeviceDesc="RoasterThing TCPCB"
Avatar billede claes57 Ekspert
07. december 2011 - 11:22 #6
den dør så på
DRIVERFILENAME ="usbser"
du har jo ikke en driver, vel?

Prøv at hente slimdrivers på http://www.driverupdate.net/
og se, om den kan finde driver.
Avatar billede lbe Nybegynder
08. december 2011 - 08:23 #7
Jeg har en usbser. Den ligger i C/Windows/Servicepackfiles/i386

Mit multimeter bruger andre. Når jeg er i enhedshåndteringen og klikker på mit multimeter står der under driver:
hidclass.sys
hidarse.sys
hidusb.sys
hid.dll

I den inf fil står der:
; Microchip Composite Device HID+CDC
; This driver is required only by the CDC part of a composite device.
; The HID part does not require any driver.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2011 - 09:53 #8
hid'erne er nok bare til fordi det er usb - der mangler drivere til selve multimeter-funktionen.

Hvad jeg mente med usbser er, at det er en driver til (som den skriver) USB RS-232 emulering.
Har du et program/driver, der passer til multimetret? Den burde måske kunne findes på VICTOR's hjemmeside, eller hos dansk importør.
Avatar billede lbe Nybegynder
08. december 2011 - 11:52 #9
Nu har jeg kørt slimdrivers og opdateret alle drivere.

Multimetereter  plug and play.

Jeg har testet multimeteret på andet program og det virker.
Det andet program køre dog fra java.

Der er ikke drivere fra producenten.

I inf filen står der at.
The HID part does not require any driver.

Der står:
This is a true plug and play hardware device, Windows automatically loads its own driver for it and it appears in Device Manager as a HID without mucking about with serial device driver files and having to know baud rates and com ports.
Avatar billede lbe Nybegynder
08. december 2011 - 11:53 #10
Mener det er noget med at sætte inf filen rigtig så den kan få programmet til at se multimeteret.
Hvis det eller kan lade sig gøre.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2011 - 14:49 #11
ok, så sæt det fremhævede ind i filen
[DeviceList]
%DESCRIPTION%=DriverInstall, USB\VID_04D8&PID_00DF&MI_00
%DESCRIPTION%=DriverInstall, USB\VID_04D8&PID_F9C9&MI_00
%DESCRIPTION%=DriverInstall, USB\Vid_1244&Pid_d237&Rev_0100

[DeviceList.NTamd64]
%DESCRIPTION%=DriverInstall, USB\VID_04D8&PID_00DF&MI_00
%DESCRIPTION%=DriverInstall, USB\VID_04D8&PID_F9C9&MI_00
%DESCRIPTION%=DriverInstall, USB\Vid_1244&Pid_d237&Rev_0100
Avatar billede lbe Nybegynder
08. december 2011 - 23:19 #12
Hvad med navn og den nederste linje?

[Strings]
MFGFILENAME="MCP2200"
DRIVERFILENAME ="usbser"
MFGNAME="Extrasensory Software, Inc."
INSTDISK="Extrasensory Software, Inc. Installation Disc"
DESCRIPTION="RoasterThing PCB"
SERVICE="USB RS-232 Emulation Driver"

MFGFILENAME="MCP2200"
DRIVERFILENAME ="usbser"
MFGNAME="Microchip Technology, Inc."
INSTDISK="Microchip Technology, Inc. Installation Disc"
DESCRIPTION="USB Serial Port"
SERVICE="USB RS-232 Emulation Driver"
USB\VID_04D8&PID_F9C9.DeviceDesc="RoasterThing TCPCB"
Avatar billede claes57 Ekspert
09. december 2011 - 11:19 #13
det er bare beskrivelser - det kan være ligemeget hvad der står - men har usbser overhovedet noget med multimetret at gøre?
I givet fald kan det være, at du bare skal se på http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/mcp2200_win_driver_readme.TXT
der er link til et par hotfixes fra microsoft, så usbser kan kommunikere med win xp.
Avatar billede lbe Nybegynder
09. december 2011 - 11:51 #14
Ham der har lavet det program jeg gerne vil bruge har skrevet at han har dedikeret sit program til sit interface board.

Det jeg tænkte var at at man kunne ændre navnet i inf filen og få det til at virke. Hans interface board skulle er også plug and play.
Det passer bare til hans program.
http://roasterthing.com/RTMTemperatureLogging?q=Logging
Avatar billede claes57 Ekspert
09. december 2011 - 12:01 #15
men du mangler jo driveren, der henter tal ud fra multimeter - du skal finde et program, der er skrevet til multimetret, og det er åbenbart det java-program, du har liggende.
Avatar billede lbe Nybegynder
09. december 2011 - 12:26 #16
Jeg kan måske ændre multimeteret til programmet i regedit?

Det hotfix du foreslå kan jeg ikke installer da den er ældre end den jeg har.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. december 2011 - 12:45 #17
du skal have et program, der snakker korrekt med multimetret, og ved hvilke data der kan hentes ud. Det hjælper hverken inf-filen eller registreringsdatabasen med. Så lev med dit java-program.
Avatar billede lbe Nybegynder
09. december 2011 - 12:57 #18
Jeg må leve med mit java eller købe mig det andet interface board.

Jeg troede det var lige til, men man bliver klogere hver dag.

For god kamp ånd får du point.

God jul
Avatar billede lbe Nybegynder
09. december 2011 - 12:58 #19
Læg lige et indlæg ind så jeg kan give dig point, Claes57
Avatar billede claes57 Ekspert
09. december 2011 - 13:13 #20
bare luk selv - no cure, no pay...
Avatar billede lbe Nybegynder
09. december 2011 - 15:42 #21
svar