Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
04. december 2011 - 22:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rss Reader med tråde

Jeg er ved at kode en Rss reader der fungerer på følgende måde:
Brugeren skriver en url ind i et tekstfelt. Når brugeren klikker på knappen dertil, henter programmet rss feeds ned i et listview der viser titel og url til de forskellige.
Når brugeren klikker på en titel, skal beskrivelsen af det pågældende feed vises i en tekstboks nedenfor. Men hvordan?

Min kode ser således ud:

public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void btnGem_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            backgroundWorker1.RunWorkerAsync(txtUrl.Text);
        }

        private void backgroundWorker1_DoWork(object sender, DoWorkEventArgs e)
        {
            var reader = new XmlTextReader((string)e.Argument);
            var feed = SyndicationFeed.Load(reader);
            var items = new List<ListViewItem>();
            foreach (var item in feed.Items)
            {
                var listItem = new ListViewItem();
                listItem.Text = item.Title.Text;

                foreach (var link in item.Links)
                {
                    listItem.SubItems.Add(link.Uri.AbsoluteUri);
                }
                items.Add(listItem);
            }
            e.Result = items.ToArray();
        }

        private void backgroundWorker1_RunWorkerCompleted(object sender, RunWorkerCompletedEventArgs e)
        {
            lstView.Items.AddRange((ListViewItem[])e.Result);
        }

        private void lstView_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            txtDesc.Text = ????;
        }

        private void lstView_DoubleClick(object sender, EventArgs e)
        {
            System.Diagnostics.Process.Start(lstView.SelectedItems[0].SubItems[1].Text);
        }
Avatar billede platik Nybegynder
05. december 2011 - 13:57 #1
Den nemme måde:

Ændre denne metode:

      private void backgroundWorker1_DoWork(object sender, DoWorkEventArgs e)
        {
            var reader = new XmlTextReader((string)e.Argument);
            var feed = SyndicationFeed.Load(reader);
            var items = new List<ListViewItem>();
            foreach (var item in feed.Items)
            {
                var listItem = new ListViewItem();
                listItem.Text = item.Title.Text;

                foreach (var link in item.Links)
                {
                    listItem.SubItems.Add(link.Uri.AbsoluteUri);
                }
                listItem.Tag = item;
                items.Add(listItem);
            }
            e.Result = items.ToArray();
        }

Og denne:

private void lstView_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            txtDesc.Text = ((SyndicationItem)lstView.SelectedItems[0].Tag).Summary.Text;
        }

Overstående er ikke testet. Så der er muligvis stadig lidt småfejl :-)
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
05. december 2011 - 14:32 #2
Det fungerer første gang jeg klikker på en titel i lstview, men anden gang smider den en exception:

"InvalidArgument=Value of '0' is not valid for 'index'.
Parameter name: index"
Avatar billede platik Nybegynder
05. december 2011 - 14:46 #3
Ah den starter åbenbart med at fravælge den anden. Trigger eventet inden den vælger en ny og trigger eventet igen.

private void lstView_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
{
    if (lstView.SelectedItems.Count > 0)
        txtDesc.Text = ((SyndicationItem)lstView.SelectedItems[0].Tag).Summary.Text;
}

Hvis det er muligt at vælge flere listview items på en gang bør du nok overveje hvad der så skal ske.
Avatar billede platik Nybegynder
05. december 2011 - 14:49 #4
Måske dette i stedet, i tilfælde af man ikke har valgt nogen. (Fravælger den der ellers var valgt uden at vælge en ny.)

private void lstView_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
{
    if (lstView.SelectedItems.Count > 0)
        txtDesc.Text = ((SyndicationItem)lstView.SelectedItems[0].Tag).Summary.Text;
    else
        txtDesc.Text = string.Empty;
}
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
05. december 2011 - 15:07 #5
Det ser ud til at fungere efter hensigten.
Tak for hjælpen - smid et svar og du får point.
Avatar billede platik Nybegynder
05. december 2011 - 15:49 #6
Velbekomme.