Avatar billede zaiths_user Nybegynder
05. august 2001 - 03:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mangler et script der tager et tilfældig bruger hver dag på mit brugersystem

Hej!
Jeg har et problem
jeg skal bruge et script i php/mysql
der tager en tilfældig bruger hver dag
i min brugersystem det skal bruges til
Dagens Profil
hjælp
Avatar billede zaiths_user Nybegynder
05. august 2001 - 03:27 #1
Plz hjælp mig
Avatar billede superbent Nybegynder
05. august 2001 - 03:42 #2
(er lige med på en lytter)
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
05. august 2001 - 03:43 #3
Det er svært for hvis man laver sådan random vil hver bruger få et forskelligt resultat... det er næsten required at du skal hen og gøre noget...

-Mathis Als
<www.freelance.emelik.dk>
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
05. august 2001 - 03:44 #4
måske kan dette hjælpe dig:

SELECT * FROM table_name ORDER BY RAND()

Taget fra http://www.mysql.com/doc/M/a/Mathematical_functions.html
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
05. august 2001 - 03:44 #5
Det er blevet sagt 100 gange før her på eksperten, men si\'r det lige igen, for en god ordens skyld...

Eksperten er ikke lavet for at lave hele \"brugersystemer\" eller andre projekter, men for at hjælpe folk der er VED at lave noget. - Prøv selv at gå igang, når du støder på et problem, post det her!! - hvis du SLET ikke ved hvor du ska\' begynde henne.. jaeh, så er et \"brugersystem\" nok en lige stor nok mundfuld at begynde med!
Avatar billede zaiths_user Nybegynder
05. august 2001 - 03:45 #6
jamen wizprod.com
den skal automatisk vælge en ny profil
hver dag!
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
05. august 2001 - 03:45 #7
Hm - tror jeg misforstod dig zaiths! ... graah - det er sq sent hva\'? :o]
Avatar billede zaiths_user Nybegynder
05. august 2001 - 03:46 #8
razmuz.dk
jeg har et brugersystem
jeg mangler bare det script men
ved overhovdet ikke hvordan jeg skal lave
det!!
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
05. august 2001 - 03:49 #9
tjaaa, noget med en crontab, et id felt i mysql, og noget udtrækning..
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
05. august 2001 - 03:49 #10
razmuz.dk synes nu også det var lidt hårdt sagt det der...
der er udveksling af point det er det....
det en måde folk uden penge kan få noget de ikke har forstand på...
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
05. august 2001 - 03:51 #11
Bare smid det her ind i din include fil eller noget ...

$q = mysql_query(\"SELECT data FROM dagensprofil WHERE(id=\'dato\')\");
$r = mysql_fetch_array($q);

$date = date(\"d\");

if ($date != \"$r[data]\") {
$q2 = mysql_query(\"SELECT username FROM users ORDER BY RAND()\");
$r2  = mysql_fetch_array($q2);
mysql_query(\"UPDATE dagensprofil SET data=\'$r2[username]\' WHERE(id=\'username\')\");
}

Spørg endelig hvis du ik\' forstår! ... // det er ik\' testet! :o]

\\\\-> RAZ
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
05. august 2001 - 03:51 #12
zaith -> jeps jeps, det fandt jeg ud af! - // sorry sorry! :o]
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
05. august 2001 - 03:53 #13
$q = mysql_query(\"SELECT data FROM dagensprofil WHERE(id=\'dato\')\");
$r = mysql_fetch_array($q);

$date = date(\"d\");

if ($date != \"$r[data]\") {
$q2 = mysql_query(\"SELECT username FROM users ORDER BY RAND()\");
$r2  = mysql_fetch_array($q2);
mysql_query(\"UPDATE dagensprofil SET data=\'$r2[username]\' WHERE(id=\'username\')\");
mysql_query(\"UPDATE dagensprofil SET data=\'$date\' WHERE(id=\'dato\')\");
}

Glemte lige at opdatere dato\'en! :o]