Avatar billede mgjuhler Nybegynder
02. december 2011 - 22:21 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Vandmærker på billede - tilfældigt

Jeg har følgende script som smider et png billede på et andet billede i venstre hjørne, jeg vil gerne have scriptet lavet om så jeg kan angive hvor mange vandmærker den skal lave samt at den smider dem tilfældigt rundt på billedet.

function watermark($image){

    $sti_ImgIcon = "watermark.png";

    $imgBack = imagecreatefromjpeg($image);
    ImageAlphaBlending($imgBack, true);
    $imgIcon = imagecreatefrompng($sti_ImgIcon);

    $imgX = imagesx($imgIcon);
    $imgY = imagesy($imgIcon);

    $backX = imagesx($imgBack);
    $backY = imagesy($imgBack);

    imagecopy($imgBack, $imgIcon, (0), ($backY-$imgY), 0, 0, $imgX, $imgY);

    ImageJpeg($imgBack, $image, 100);
    imagedestroy($imgBack);
    imagedestroy($imgIcon);

}
Avatar billede webweaver Praktikant
03. december 2011 - 01:24 #1
Uden at have sat mig dybere ind i det, tænker jeg, at du hurtigt bør kunne lave det, ved at smide en løkke ind, som tæller op imod en variabel (der bestemmer antal vandmærker).

Og med hensyn til placering, kan du bruge random funktionen inden for billedets ydre grænser. Der kan du dog ikke umiddelbart kontrollere, om to vandmærker vil blive placeret oveni hinanden eller delvist oveni hinanden.
Avatar billede Jingz Nybegynder
06. december 2011 - 09:29 #2
Jeg tænker noget i stil med:

$num = 13;

for ($i=0; $i<$num; $i++)
{
    $x = rand(0,$imgX);
    $y = rand(0,$imgX);
    imagecopy($imgBack, $imgIcon, (0), ($backY-$imgY), $x, $y, $imgX, $imgY);
};

Den skulle gerne smide et billede ind 13 tilfældige steder.
Avatar billede mgjuhler Nybegynder
07. december 2011 - 16:58 #3
Vil i begge smide et svar så jeg kan lukke?
Jeg fandt ikke en løsning vil umiddelbart mene at jingz's løsning vil virke.
Avatar billede webweaver Praktikant
07. december 2011 - 18:05 #4
Jingz løsning er nøjagtig den idé jeg nævnte i første indlæg.
Den virker basalt, men der vil være nogle problematikker med den, som jeg også har påpeget tidligere :)
Avatar billede Jingz Nybegynder
14. december 2011 - 14:03 #5
Håber det hjalp :)