Avatar billede wookie Nybegynder
05. august 2001 - 00:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Registrerings database

Jeg står og mangler noget information om hvor jeg finder brugernavnet på den nuværende bruger i windows registreringsdatabase (stedet skal være det samme uanset om det er 95/98, ME, NT, eller 2000 vi snakker om... med andre ord standart stedet for lagring af nuværende brugernavn i windows).
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
05. august 2001 - 01:02 #1
som microlort siger den kan man ikke bryde :oP

hehe, skal nok lige kigge den er nem nok
Avatar billede webmasterdk Praktikant
05. august 2001 - 01:04 #2
HKEY_LOCAL_MACHINE\\Network\\Logon
Avatar billede wookie Nybegynder
06. august 2001 - 22:37 #3
webmasterdk denne gren (HKEY_LOCAL_MACHINE\\Network\\Logon) findes slet ikke på min maskine, så det kan umuligt være her brugernevnet på maskinens nuværende bruger lagres. Jeg bruger godtnok windows 2000 men det burde ikke have noget at sige.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
06. august 2001 - 22:43 #4
det var i 98!
Avatar billede wookie Nybegynder
07. august 2001 - 20:31 #5
der må findes et sted i registreringsdatabasen som udelukkende bruges til at lagre info om maskinens nuværende bruger. Hvis jeg har ret i denne antagelse så er sandsynligheden for at det skal findes under HKEY_LOCAL_MACHINE meget lille, mit umiddelbare gæt ville være at det er under grenen HKEY_CURRENT_USER der skal ledes. (webmasterdk jeg ved ikke hvordan du har fundet frem til dit forslag men hvis du blot har søgt efter dit eget brugernavn i regedit kan jeg informere dig om at denne metode ikke virker, der er mindst et dussin forskellige steder hvor ens eget brugernavn (eller ordet username) kan findes i windows registry).
Avatar billede wookie Nybegynder
08. august 2001 - 23:26 #6
Fandt selv svaret (tror jeg nok):

[HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Explorer]
\"Logon User Name\"=\"brugernavn her\"