Avatar billede page Nybegynder
30. november 2011 - 17:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

indsætte textbox i ContentPlaceHolder

Hej derude,

Det kan være jeg misforstår brugen af masterpage.. men jeg har forstået det som om at det er min skabelon for mine sider. Dvs. her hvor jeg opretter min menu osv. der går igen på alle andre sider.

Menuen er oprette som en datalist jeg genererer fra en tabel, således at jeg kan styre den fra min tabel i databasen.

Håber i forstår mig så langt :)

Problemet opstår så, når jeg i ContentPlaceHolder vil indsætte en TextBox med data, da jeg allerede har indsat et <form> tag i forbindelse med min datalist i min mastepage.

Hvordan kommer jeg uden om det?

Uden et form tag i min content fil får jeg følgende fejl:
System.Web.HttpException: Control 'CPH1_txtOverskrift' of type 'TextBox' must be placed inside a form tag with runat=server.

håber i forstår hvad jeg prøver på, og hvis jeg misforstår brugen af masterpage og contentholders, så må i også gerne byde ind og forklare mig det :)

mvh
page
Avatar billede keysersoze Guru
30. november 2011 - 18:08 #1
hvordan ser dine masterpage og page ud?
Avatar billede page Nybegynder
30. november 2011 - 21:44 #2
Hej keysersoze,

nu får du koden til begge filer.

Min masterpage:
<%@ Master Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="master1.Master.vb" Inherits="Site" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<link rel="stylesheet" href="/files/design/css/master.css" type="text/css">
<link rel="stylesheet" href="/files/design/css/design.css" type="text/css">
<title>...</title>
<body>
<form id="form1" runat="server">
<div id="main">
    <div class="cell">
        <h2><asp:label id="lblMenu" runat="Server" /></h2>
        <ul class="list">
            <asp:DataList id="dtlMenuNiv" runat="server">
                <ItemTemplate>
                    <li><a href="../<%#Container.DataItem("folder")%>/<%#Container.DataItem("folder")%>_opr.aspx"><%#Container.DataItem("overskrift")%></a></li>
                </ItemTemplate>
            </asp:DataList>
        </ul>
    </div>

</form>
<asp:ContentPlaceHolder id="CPH1" runat="server">

</asp:ContentPlaceHolder>
</body>
</html>

Min page:
<%@ Page language="vb" MasterPageFile="../master1.master" Debug="true" AutoEventWireup="false" Src="../../Codebehind/jord.aspx.vb" Inherits="jordOpret" ContentType="text/html" ResponseEncoding="utf-8"  %>

<asp:Content ContentPlaceHolderId="CPH1" runat="server">

<div id="content">
<h1>Menu</h1>
<div id="context">
            <h3>Opret jordbund</h3>
            <div id="contextArea">
                <table width="920px">
                    <tr>
                        <td width="150px">Jordbundstype:</td>
                        <td width="8"></td>
                        <td width="762"><asp:TextBox ID="txtOverskrift" runat="server" Width="760" /></td>
                    </tr>
                </table>
            </div>
            <div id="contextArea">
                <table width="920px">
                    <tr>
                        <td width="150px" valign="top">Uddybende tekst:</td>
                        <td width="8"></td>
                        <td width="762"><asp:TextBox runat="server" ID="txtJordTekst" Width="760" TextMode="MultiLine" Height="200" /></td>
                  </tr>
                </table>
            </div>
            <div id="contextArea">
                <table width="920px">
                    <tr>
                        <td width="150px" valign="top"></td>
                        <td width="8"></td>
                        <td width="762"><div align="right"><asp:button id="butOK" text="  OK  " onclick="SubmitBtn_Click" runat="server" /></div></td>
                  </tr>
                </table>
            </div>
</asp:Content>
Avatar billede keysersoze Guru
01. december 2011 - 00:44 #3
Din contentplaceholder (eller form-tags) er placeret forkert - som du har sat det op vil indholdet i din page netop ikke blive placeret mellem dine form-tags, det vil i stedet ligge nedenfor. Så enten skal du flytte dit afslutnings form-tag ned under din contentplaceholder eller også skal du placere din contentplaceholder mere logisk inden for dine form-tags.
Avatar billede page Nybegynder
01. december 2011 - 09:05 #4
Tak for hjælpen!

Undre mig over at jeg ikke selv har fanget den, men nogle gange stirrer man sig bare blind på problemet :)