Avatar billede Fodboldsko Nybegynder
29. november 2011 - 18:28 Der er 10 kommentarer

Alle filer er blevet til LNK - filer

Hej
Alle mine filer og programmer på computeren er blevet til LNK filer så jeg ikke kan åbne dem.
Computeren spørger hvilke program jeg vil åbne med?
Avatar billede nathan Nybegynder
29. november 2011 - 18:37 #1
http://filext.com/file-extension/LNK den kan måske hjælpe dig.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2011 - 18:56 #2
Avatar billede Fodboldsko Nybegynder
29. november 2011 - 19:04 #3
Kan ikke rigtig finde ud af de hjemmesider..
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2011 - 19:09 #4
Hmmm, så er det ikke så let.....synes ellers det er godt beskrevet.

Har du ikke en kammerat som kan hjælpe dig?
Avatar billede Fodboldsko Nybegynder
29. november 2011 - 19:15 #5
Nej, men tror ikke det er noget specielt stort problem. Da jeg skulle åbne en fil trykkede jeg "åben med" et program og nu åbne alle mine programmer/genvej dette program..
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2011 - 19:24 #6
Ja det er det.
Når man trykker på exe filen på siden skal du gemme den på din pc.
Filen er en regisreringsdatabasefil som automatisk bliver tilført når den køres. Hvis du er i tvivl, så er det en god ide at tage backup af regbasen før du kører den.
Mener win 7 næsten er på samme måde som win 7.
For at komme i regbasen:
I søg skriver du regedit.I hjørnet oppe vælger man filer og eksporter. Gem filen så du kan finde den hvis du skal gå tilbage.
Kør den downloadede reg fil.
Genstart pc.
Tjek om du har fået de rette associationer (filhenvisninger) tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2011 - 19:25 #7
Du kunne prøve en harmløs systemgendannelse til før du lavede den forkerte filhenvisning.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2011 - 19:33 #8
220661 >> Den downloadede fil skal merges (flettes)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2011 - 19:40 #9
Ah ja det er rigtigt. Jeg prøvede lige på min xp at højreklikke på filen og muligheden flet kom til syne.
Jeg troede den skulle køres. Godt du lige rettede mig
Avatar billede pstidsen Novice
29. november 2011 - 19:40 #10
Ja en systemgendannelse er nok det nemmeste.
Windows XP: http://lmgtfy.com/?q=systemgendannelse+windows+XP
Windows Vista: http://lmgtfy.com/?q=systemgendannelse+windows+Vista
Windows 7: http://lmgtfy.com/?q=systemgendannelse+windows+7

Er det ALLE filer der er LNK filer eller kun den filtype du lavede "Åben med"??