Avatar billede bmwpowah Nybegynder
28. november 2011 - 22:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med PHP \ Function

Hej, jeg har et problem med at jeg henter en function gennem php, men skal ofte refreshe siden før at den viser resultatet. Hvis der er nogle der kan spotte en evt. fejl eller forbedring, da jeg ved koden efterhånden har et år eller halvandet på bagen.

Det er magento jeg arbejder i, og koden lyder som følgende:

<?php echo $this->__('Fragt: ') ?></td>
                <?php $shippingAmountInclTax = Mage::getSingleton('checkout/session')->getQuote()->getShippingAddress()->getShippingAmount()+Mage::getSingleton('checkout/session')->getQuote()->getShippingAddress()->getShippingTaxAmount(); ?>
                <td align="right"><?php
            echo Mage::helper('checkout')->formatPrice($shippingAmountInclTax)?>
Avatar billede danco Nybegynder
29. november 2011 - 00:16 #1
Problemet ligger her i at PHP er et serverside sprog og hvad du leder efter et clientside sprog som eksempelvis JavaScript. PHP køres ved et kald, dvs. når du refresher siden.
Hvad du kan gøre er at implementere det via AJAX, det vil sige at eksekverer noget kode bag om ryggen på brugeren og kan modtage noget tilbage fra dit PHP som du kan vise på skærmen.

Det er umiddelbart mine tanker.
Avatar billede bmwpowah Nybegynder
16. september 2012 - 19:35 #2
Fejlen var et helt andet sted(er løst)