Avatar billede ReneDahl Praktikant
28. november 2011 - 22:29 Der er 8 kommentarer

ImageMap styret gennem database? Men hvordan?

Hej :)

Jeg er ved at lave et projekt hvor man skulle kunne klikke på en lands del, hvorefter man så bliver sendt videre. noget ala. det der er på boligportalen.

Er der nogle af jer der har kendskab til hvordan man laver det?

tænker på det noget med hver del af denmark har dets eget id.
Avatar billede Syska Mester
28. november 2011 - 22:33 #1
Er det ikke bare koordinater(som udgør en cirkel eller pylogon) på et image som så har en url?
Avatar billede ReneDahl Praktikant
28. november 2011 - 22:37 #2
Ja noget lignede.. Men det skulle gerne være database styret så der mulighed for at redigere de punkter :)
Avatar billede Syska Mester
28. november 2011 - 23:11 #3
Ja.

Jeg tror ikke helt jeg ser problemet. Du har jo næsten selv beskrevet hvad du skal gøre for at løse det.

Tables:
Map <- f.eks Danmark
PointGroups <- Jylland, Fyn og Djævle øen.
Points <- polygin points som udgør overstående

Du henter dit map, incl PointGroups og Points.

Udskriver dem i dit view.

Problem solved I guess.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2011 - 03:18 #4
Et IMG element med en ISMAP attribut faar browser til at sende koordinat med ved klik og saa kan du server side beslutte hvad koordinat svarer til f.eks. udfra data i database.
Avatar billede ReneDahl Praktikant
01. december 2011 - 21:07 #5
Ja noget i den stil, Men det nu bare hvordan man skriver det, nu hvor jeg aldrig har prøvet at lave et dynamisk imagemap er jeg lidt i tvivl.

Men ja hvis vi har en tabel alá det her.

__________________________
ID  Area        Location
1    østjylland  Randers

Hvis der er mere i har brug for at vide må i lige sige til :)
Avatar billede ReneDahl Praktikant
01. december 2011 - 21:36 #6
fx her har jeg et eksempel på et imagemap:
Men man kan vel bare ikke angive i urlen at den skal referer til et ID, lige som jeg har prøvet på "showpart.aspx?id=1" Det skal vel angives på codebehind siden, men hvordan?

<asp:ImageMap ID="imgMap" CssClass="" ImageUrl="~/Grafik/frontend/Dk.png" runat="server"
        onclick="imgMap_Click" ForeColor="#CC0000">

    <asp:CircleHotSpot AlternateText="BMW" HotSpotMode="PostBack"
      PostBackValue="BMW" Radius="41" X="155" Y="121" NavigateUrl="ShowPart.aspx?id=1"  />

  <asp:RectangleHotSpot  AlternateText="Twitter" Bottom="61"
      HotSpotMode="Navigate" Left="156" NavigateUrl="ShowPart.aspx?id=2"
      Right="306" Target="_blank" Top="11" />

  <asp:CircleHotSpot AlternateText="WordPress" HotSpotMode="PostBack"
      PostBackValue="WordPress" Radius="41" X="50" Y="118" />

  <asp:CircleHotSpot  AlternateText="Windows" HotSpotMode="PostBack"
      PostBackValue="Windows" Radius="44" X="266" Y="122" />

  <asp:PolygonHotSpot AlternateText="Star" HotSpotMode="PostBack"
      PostBackValue="Star" Coordinates="108,217, 141,210, 157,181, 173,210, 207,217, 184,242, 188,276, 158,261, 127,275, 131,243" />
    </asp:ImageMap>
Avatar billede Syska Mester
01. december 2011 - 21:45 #7
Hvad hedder den side du er på nu? og er du ikker på du ikke kommer til "ShowPart.aspx?id=1".

Du kommer nok til den URL's via POST og ikke GET.

Kommer du ikke ind i den eventhandler for dit ImageMap ?

Fortæl os lidt mere.
Avatar billede ReneDahl Praktikant
15. december 2011 - 00:09 #8
Vil gerne have hver enkelt hotspot har sit eget ID fra en database. ved bare ikke hvordan jeg skal lave forbindelse fra et imagemap til en database?