Avatar billede tingholm Mester
28. november 2011 - 15:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Komprimer og reparer alle mdb i mappe og undermapper

Hej Eksperter

Jeg vil gerne komprimere og reparere flere hundrede mdb filer. Jeg overvejer om jeg selv skal lave noget script eller om der findes en smart løsning i forvejen?
Jeg påtænker så at lave et planlagt job til start første lørdag i måneden kl 6:00 så mine databaser ikke kommer til at fylde for meget...

Nogle gode forslag?
Avatar billede tingholm Mester
28. november 2011 - 16:03 #1
Fandt denne:
http://www.downloadready.com/dl/download_85084.htm

Men synes 99$ er mange penge for en ret begrænset funktion...
Avatar billede fdata Forsker
28. november 2011 - 20:00 #2
Hvad med et par små, nasty funktioner:

Sub KomprimerEnMasseDatabaser()
  Const Mappe = "C:\Temp\Test\"
  Const TempBase = "TempBase.mdb"
  Dim d As String

  d = Dir(Mappe & "*.mdb")
  Do
    Debug.Print d
    If KomprimerEnDatabase(Mappe & d, Mappe & TempBase) Then
      Kill (Mappe & d)
      Name (Mappe & TempBase) As (Mappe & d)
    Else
      MsgBox "Komprimeringen af " & d & " mislykkedes!!!", vbCritical, "Oops"
    End If

    d = Dir
  Loop Until d = ""

End Sub

Function KomprimerEnDatabase(SourceBase As String, DestinationBase As String) As Boolean
  On Error GoTo ErrorTrap

  KomprimerEnDatabase = _
    Application.CompactRepair(LogFile:=True, _
          SourceFile:=SourceBase, _
          DestinationFile:=DestinationBase)

  On Error GoTo 0
  Exit Function

ErrorTrap:
  KomprimerEnDatabase = False
End Function
Avatar billede tingholm Mester
03. februar 2012 - 11:39 #3
fdata: Det ser fornuftigt ud. Har desværre ikke haft lejlighed til at teste det, men det kommer nok... :)

Tusind tak for hjælpen
Avatar billede tingholm Mester
03. februar 2012 - 11:53 #4
fdata: Jeg prøvede lige en test nu... får fejl vedr d = Dir

Kan i øvrigt de at funktionen kun tager de mdb filer der ligger direkte i mappen og ikke undermapper, men jeg finder lige selv ud af at lave den rekursiv