Avatar billede Smelly Nybegynder
28. november 2011 - 14:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

fpdf - tilføj linie

Hej,

Jeg har overtaget vedligeholdelsen af en hjemmefra hvorfra der genereres pdf via fpdf. Sidens ejere har nu fået nye kuverter og adressaten skal rykkes en linie ned for at passe i de nye rudekuverter.
Jeg har aldrig arbejdet med dette før - nogen der kan gi' et tip om hvordan jeg gør?

Har prøvet at ændre på disse: $this-> Ln(20);
Har sat et ekstra:  "\n"; ind. Men intet virker?

Håber I kan hjælpe ;-)

<?PHP
require("../../inc.conf.php");
require("inc.auth.php");
require("inc.functions.php");
$ORDERID = (isset($_GET["orderid"])) ? $_GET["orderid"] : NULL;

require("fpdf/fpdf.php");
/***************************************************************************************************************************/

class PDF extends FPDF
{
    function Header()
    {
        //$this-> SetFont('Arial', 'B', 14);
        //$this-> Image('images/print_logo.png', 11, 10);
        //$this-> Ln(20);
    }

    function Footer()
    {
        //
    }
/***************************************************************************************************************************/

$pdf = new PDF('P', 'mm', 'A4');
//$pdf-> SetAutoPageBreak(true);
$pdf-> AliasNbPages();
$pdf-> SetMargins(20, 10);

$pdf-> AddPage();

$pdf-> SetFont('Arial', '', 10);
$pdf-> AddFont('officina','B','officina.php');

$today = "Silkeborg, " . monthToDk(date("F Y"));
$pdf-> Cell(140, 4, $today, 0, 0);

$pdf-> Ln(28);

$sql = "SELECT (best_customers.id) AS best_customer_id, best_customers.firstname, best_customers.lastname,
                best_customers.address, best_customers.zip, best_customers.city, DATE_FORMAT(best_orders.ord_date, '%d / %m / %y')
        FROM `best_customers`, `best_orders`
        WHERE best_customers.id = best_orders.customer_id AND best_orders.id=" . $ORDERID . "";
$res = mysql_query($sql);
while(list($customer_id, $firstname, $lastname, $address, $zip, $city, $ord_date) = mysql_fetch_row($res))
{
    $customer  = "\n";
    $customer .= (strlen($firstname) > 0)    ? $firstname . ' ' : '';
    $customer .= (strlen($lastname) > 0)    ? $lastname . "\n" : '';
    $customer .= (strlen($address) > 0)        ? $address . "\n" : '';
    $customer .= (strlen($zip) > 0)            ? $zip . ' ' : '';
    $customer .= (strlen($city) > 0)        ? $city . "\n" : '';
    $customer .= "\n";

    $customer = utf8_decode($customer);
    $pdf-> MultiCell(130, 5, $customer, 0);

    $pdf-> Ln(10);

// ************************** //
Avatar billede nemlig Professor
28. november 2011 - 16:54 #1
Du kan bruge denne her foran, det afsnit du ønsker udskrevet - altså foran $pdf->Multicell(..)

$pdf->Cell(0,5.1,'',0,2);

Herved sætter du en tom ny linje med linje højde 5.1 og springer til næste linje.

Du kan rette 5.1 til et andet tal for at få større eller minde linjeafstand.
Avatar billede nemlig Professor
28. november 2011 - 16:54 #2
Du finder i øvrigt vejledning og et forum her:

www.fpdf.org
Avatar billede Smelly Nybegynder
28. november 2011 - 21:27 #3
Tusind tak - det virkede ;-)
Avatar billede nemlig Professor
28. november 2011 - 23:39 #4
Og så nupper du selv pointene.....:(
OK, det lugter dog af, at du ikke er med på regelsættet herinde.
Du skal ikke selv "svare", men bede den/dem om at "svare" som har bidraget til løsningen. Du kan efter, der er afgivet svar, tildele point til dem, der skal have pointene.
Du har selv svaret, og du har selv givet dig pointene.

Fred være med dig, men du bør sætte dig ind i reglerne for en anden gangs skyld. Jeg er ikke den store pointsamler, så jeg klarer mig.... ;)
Avatar billede Smelly Nybegynder
29. november 2011 - 07:44 #5
Undskyld, det er første gang jeg er på Eksperten.dk og det eneste sted jeg kunne se at give point var en afkrydsningsbix i mit eget felt - troede de gik til dig. Min fejl...
Finder lige ud af hvordan man gør, og så får du pointene ;-)
Avatar billede nemlig Professor
29. november 2011 - 13:07 #6
Glem det - jeg samler ikke. Men så ved du lidt mere om det til en anden gang.