Avatar billede jacobrd3 Nybegynder
27. november 2011 - 17:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

problem

hej alle sammen, er der nogle af jer som har læst denne bog http://www.libris.dk/produkt/PHP_og_MySQL.htm ? for jeg er løbet ind i nogle problemer på de første sider, som jeg ikke kan få løst.
Håber i kan hjælpe :)

ps, jeg giver 200 point til den som kan hjælpe mig
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2011 - 18:17 #1
Nej.

Og jeg kunne aldrig droemme om at koebe en bog det praesenteres som "PHP og MySQL er to vigtige programmeringssprog" - MySQL er en database ikke et programmerings sprog.

Men proev og forklar hvad dit problem er. Hvad vil du. Hvad goer du. Hvad sker der.
Avatar billede jacobrd3 Nybegynder
27. november 2011 - 18:29 #2
de skriver faktisk også at det er to forskellige ting, men det er fordi de beder mig om at instalere en database og et php program men når jeg instalere php programmet så skriver den fejl og at jeg skal koble den til databasen på en anden måde og jeg har gjort alt hvad de skrev men kunne ikke få det til at virke
Avatar billede albertgf Nybegynder
27. november 2011 - 19:38 #3
Jeg tror ikke helt, at du har fanget princippet med PHP og MySQL.. PHP er et programmeringssprog til at skrive hjemmesider i. MySQL er en database, som PHPsiden kan bruge til at opbevare information.
Avatar billede albertgf Nybegynder
27. november 2011 - 19:39 #4
Men hvis du skal installere en MySQL database & en apache (php) server.. Så se her: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Der er også nogle guides..
Avatar billede jacobrd3 Nybegynder
27. november 2011 - 20:10 #5
jo jeg ved godt at MySQL er database og php kan bruges i/med databasen og tak for linkende
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2011 - 21:15 #6
Medmindre du forklarer mere praecist hvad problemet er, saa er det naermest umuligt at hjaelpe dig.
Avatar billede jacobrd3 Nybegynder
28. november 2011 - 07:14 #7
Jeg skal instalere en database og så skal jeg instalere noget php5 og det skal kobles til databasen men det vil den ikke den skriver bare fejl! :(
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2011 - 03:49 #8
Hvis det er den mest praecise beskrivelse af hvad du goer og hvilken fejl du faar saa tror jeg at du skal opgive.
Avatar billede jacobrd3 Nybegynder
29. november 2011 - 20:44 #9
jeg har fundet ud af hvad fejlen var, skal bare lige spørge ved i hvordan man fjerner mappen inetpub ?