Avatar billede primdal Nybegynder
24. november 2011 - 16:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Simpel jQuery spørgmål

Hej,

Jeg bruger dette script:

(function($) {
    $(document).ready(function() {
        $(".wpsc_top_level_categories > li:has(ul)").prepend("<span class=\"CatExpander\">
  • </span>");
        $(".CatExpander").css( 'cursor', 'pointer' );
        $(".CatExpander").toggle(function() {
            $(this).html( '
  • ' );
        }, function() {
            $(this).html( '
  • ' );
        });
        $(".CatExpander").click(function() {
            $(this).toggleClass("CatExpanded").siblings("ul").slideToggle(500);
            return false;
        }).eq(0).addClass("CatExpanded").end().slice(1).siblings("ul").hide();
    });
})
(jQuery);

Det tilføjer en <span> til mine ul som har under ul, hvilket ser ud til at kører fint. Men jeg vil gerne have at mine <li> har en class: wpsc-cat-ancestor, så er de åbnet automatisk på forhånd.

Ligesom her

<li class="cat-item wpsc_category_210 wpsc-cat-ancestor ">
<span class="CatExpander CatExpanded" style="cursor: pointer; ">
  • </span>
<a href="">produkter</a>
<ul class="children" style="display: block; ">
<li class="cat-item wpsc_category_210 wpsc-cat-ancestor ">

Sådan som det er nu og når jeg åbner siden, ville <ul class="children" style="display: block; "> være hidden i stedet og derved ikke åben, og CatExpanded ville hellere ikke være til stede.

Håber der er nogle som forstår hvad det er jeg siger.
Avatar billede mcardle Nybegynder
26. november 2011 - 17:53 #1
Muligvis dette gør tricket:

$(".wpsc_top_level_categories").find('li:has(ul)').first().addClass('wpsc-cat-ancestor').prepend("<span class=\"CatExpander\">
</span>");

Det er ikke testet, men lige ud fra din beskrivelse, så ville jeg mene man kunne gøre det sådan :)

// mcardle
Avatar billede primdal Nybegynder
27. november 2011 - 02:56 #2
.parent('.wpsc-cat-ancestor, .wpsc-current-cat').find('.CatExpander').click();