Avatar billede denny Nybegynder
23. november 2011 - 19:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Håndteringer af ny linje!

Hej alle,

Jeg har en SQL record (select query) som indeholder ny linje men når jeg skrive det på asp siten så skifter ikke linje. Er der nogle har ide om hvordan man beholder det så det viser også pant på asp siten.

/denny
Avatar billede niklask Nybegynder
23. november 2011 - 20:18 #1
<pre style="white-space: pre-wrap;">Din tekst fra SQL her</pre>

Er en måde et gøre det på. Der findes også andre, men jeg plejer at bruge denne.
Avatar billede wanze Nybegynder
24. november 2011 - 00:39 #2
Problemet er, at browsere ikke fortolker linjeskift i kildeteksten som et linjeskift i layoutet. Ligeledes vil følgende kode heller ikke give et linjeskift på selve siden:
<p>Lorem
ipsum</p>

En løsning kan være, at du erstatter dine linjeskift med <br/>-tagget, hvilket er en af måderne at tvinge HTML-parseren til at lave et linjeskift.

Løsningen i ASP
sqlRecord = Replace(sqlRecord, vbCrLf, "<br/>")

og i ASP.NET
sqlRecord.Text = sqlRecord.Replace(Environment.NewLine, "<br/>");
Avatar billede Syska Mester
24. november 2011 - 11:33 #3
Antaget at alt kommer fra Windows, da Unix/Linux ikke bruger \r\n ... men vist kun \r hvis jeg husker rigtigt.
Avatar billede denny Nybegynder
24. november 2011 - 21:28 #4
wanze - sender du svar til point. Jeg bruge [sqlRecord = Replace(sqlRecord, vbCrLf, "<br/>")] og det er bare super.
Takker.
Avatar billede denny Nybegynder
24. november 2011 - 21:30 #5
shit jeg kommer til vælg forket en, kan man ikke slet det?
Avatar billede wanze Nybegynder
24. november 2011 - 21:33 #6
Det skal du ikke tænke på det. Jeg lægger et svar nu, og så kan du blot nøjes med kun at sætte hak ud for mig. :)

Tak for point.