Avatar billede eagle124 Nybegynder
23. november 2011 - 15:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mail() virker ikke

Har bøvlet en del med denne mailsender nu. Hvis jeg skifter modtageren ud med en fast adresse eks. jesper@domain.dk så sender den mailen, men med det samme den skrives som en variabel sker der intet.

Håber i kan hjælpe mig med at løse problemet.

@mysql_connect("server", "user", "password") or die("Der kunne ikke oprettes forbindelse til databasen");

@mysql_select_db("database") or die("Databasen kunne ikke findes");

$query = mysql_query("SELECT mail FROM tilmelding WHERE id='$id'");

while($row = mysql_fetch_assoc($query))

$mail = $row['mail'];

$subject = 'emne';
$message = 'testbesked';
$headers = 'From: Finn <finn@domain.dk>' . "\r\n" .
    'Reply-To: finn@domain.dk' . "\r\n" .
    'X-Mailer: PHP/' . phpversion();

mail($mail, $subject, $message, $headers);
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. november 2011 - 15:58 #1
Hvordan ser din $mail variabel ud?

<?php
echo htmlentities($mail);
?>
Avatar billede eagle124 Nybegynder
23. november 2011 - 16:14 #2
Den skriver intet på siden
Avatar billede eagle124 Nybegynder
23. november 2011 - 16:19 #3
nedenunder den kode jeg har skrevet ovenfor har jeg disse 2 linjer som fint sletter linjen fra databasen.

mysql_query("DELETE FROM tilmelding WHERE id='$id'");

mysql_close();
Avatar billede eagle124 Nybegynder
23. november 2011 - 16:34 #4
Har lige prøvet at lave en testside kun med dette indhold:

<?php

@mysql_connect("server", "user", "password") or die("Der kunne ikke oprettes forbindelse til databasen");

@mysql_select_db("database") or die("Databasen kunne ikke findes");

$query = mysql_query("SELECT * FROM tilmelding WHERE id='45'");

while($row = mysql_fetch_assoc($query))

$nick = $row['nick'];
$navn = $row['navn'];
$mail = $row['mail'];
$telefon = $row['telefon'];
$id = $row['id'];

echo $nick;
echo $navn;
echo $mail;
echo $telefon;
echo $id;

?>

Mit resultat er at den kun udskriver værdien af $nick på siden
Avatar billede eagle124 Nybegynder
23. november 2011 - 16:35 #5
skal måske nævnes at "id" kommer før "nick" i opsætningen på databasen.
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2011 - 17:50 #6
<ole>

Du mangler et par klammer, der angiver, hvd det er, der hører til i din løkke:

while($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
    $nick = $row['nick'];
    $navn = $row['navn'];
    $mail = $row['mail'];
    $telefon = $row['telefon'];
    $id = $row['id'];

    echo $nick;
    echo $navn;
    echo $mail;
    echo $telefon;
    echo $id;
}

/mvh
</bole>
Avatar billede eagle124 Nybegynder
23. november 2011 - 18:41 #7
olebole:

Tusind tak, det løste mit problem.

Smid lige et svar.
Avatar billede webweaver Praktikant
23. november 2011 - 18:46 #8
Husk også som en god vane at bruge or die, for at registrere eventuelle fejl i forbindelse med dit SQL statement.

$query = mysql_query("SELECT mail FROM tilmelding WHERE id = '$id'") or die(mysql_error());
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2011 - 18:50 #9
- men husk også, at det er en god vane at slette die, før sitet går i luften for alvor  *o)

Jeg samler ikke points, så læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes. Men tak for tilbudet  *o)
Avatar billede eagle124 Nybegynder
23. november 2011 - 19:33 #10
I skal alle have tak for inputs