Avatar billede Halfdan1311 Nybegynder
23. november 2011 - 12:33 Der er 7 kommentarer

Hurtig hjælp til Javascript!

Hej Eksperten!

Er der nogen der gider og lave et lille hurtigt javascript til mig?
Jeg vil gerne have en knap eller en tekst (det der ser bedst ud) der ''revealer'' et javascript!

Det ville være super fedt hvis i gad det!

En knap/tekst der viser: <form action="#" method="post" name="calculator" style="text-align: center;">
Antallet af moduler i år: <input type="text" name="modules" /><br />
Antal moduler du tager fri: <input type="text" name="allowedSkipPercentage" /><br />
Nuværende fraværsprocent: <input type="text" name="currentSkipPercentage" /><br />
<input type="button" onclick="calculate();" value="Udregn" /><br /><br />
Du har nu <input type="text" name="result" disabled /> procents fravær.
</form>
<script type="text/javascript">
function calculate(form)
{
var m = document.calculator.elements["modules"].value;
var p = document.calculator.elements["allowedSkipPercentage"].value;
var P = document.calculator.elements["currentSkipPercentage"].value;

var total = (((p / m)*100) +P/1);
document.calculator.elements["result"].value = total.toFixed(2);
}
</script>

Når man klikker på det.
Avatar billede majbom Novice
23. november 2011 - 12:40 #1
sæt en div rundt om din formular med id'et "hideme" og style="display: none;" og lav flg knap:

<button onclick="document.getElementById('hideme').style.display = 'block';">VIS</button>

utestet...
Avatar billede Halfdan1311 Nybegynder
23. november 2011 - 12:55 #2
Kan man lave den sådan at der også kommer en ''hide'' knap?

& tak for hjælpen!
Avatar billede Halfdan1311 Nybegynder
23. november 2011 - 12:58 #3
Og hvordan giver jeg knappen en titel?
Avatar billede Halfdan1311 Nybegynder
23. november 2011 - 13:11 #4
<button onclick="document.getElementById('hideme').style.display = 'block';"><div id=hideme style="display: none;"><form action="#" method="post" name="calculator" style="text-align: center;">
Antallet af moduler i år: <input type="text" name="modules" /><br />
Antal moduler du tager fri: <input type="text" name="allowedSkipPercentage" /><br />
Nuværende fraværsprocent: <input type="text" name="currentSkipPercentage" /><br />
<input type="button" onclick="calculate();" value="Udregn" /><br /><br />
Du har nu <input type="text" name="result" disabled /> procents fravær.
</form>
<script type="text/javascript">
function calculate(form)
{
var m = document.calculator.elements["modules"].value;
var p = document.calculator.elements["allowedSkipPercentage"].value;
var P = document.calculator.elements["currentSkipPercentage"].value;

var total = (((p / m)*100) +P/1);
document.calculator.elements["result"].value = total.toFixed(2);
}
</script></div></button>

Hvordan giver jeg den her knap et navn, altså et navn som kan ses på hjemmesiden som f.eks ''TRYK HER''
Avatar billede majbom Novice
23. november 2011 - 14:57 #5
du skal jo ikke sætte knappen rundt om diven!

smid: </button> op før "<div id="hideme">
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2011 - 17:46 #6
<ole>

Måske, det var en mulighed at bruge noget af den tid, du pjækker i, til at læse noget webkode og dygtiggøre dig(?) ... bare en tanke ...  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede majbom Novice
23. november 2011 - 18:15 #7
haha!