Avatar billede ValentinSH Nybegynder
21. november 2011 - 10:18 Der er 5 kommentarer

Hvilket format

Hvilket format er mest passende at skrive i, når man skal lave forarbejdet til sin hjemmeside? (Så man ikke skal skrive noget om, når man skal overføre sin tekst til sin hjemmeside?)

Hilsen Valentin
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2011 - 10:41 #1
de fleste kører utf-8 - hvis du også gør det, så brug det. Ellers hold dig til ansi (i min win7 kan man i notebook vælge mellem dem når man vælger 'gem som')
Avatar billede ValentinSH Nybegynder
21. november 2011 - 17:00 #2
Okay tak skal du have. Men hvis man Fx skal skrive alm. tekst, artikler osv. Kan man så godt skrive det i word og bagefter konvertere det til ens hjemmeside?
Mit problem er, at jeg vil ikke skrive i et forkert format, hvis jeg til sidst har fundet ud af, at jeg skal skrive det hele om igen. Da jeg er igang med at oprette en hjemmeside, vil jeg godt lave en masse forarbejde inden jeg har skaffet mig hjemmesiden.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2011 - 18:21 #3
du skal ikke bruge word, eller andre ting, der formaterer teksten, da den kode ikke vil komme med over.
Lav alle dine tekster i notebook - når sitet er klar, så er der i det typisk en lille tekstbehandler - der kopierer du din tekst ind, og designer mht overskrifter, skrifttyper osv.
Avatar billede ValentinSH Nybegynder
21. november 2011 - 18:35 #4
Okay mange tak. Det var bare det jeg skulle vide.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2011 - 08:49 #5
ok - bare accepter dit eget svar, og luk spg.