Avatar billede friiiiis Novice
20. november 2011 - 16:08 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

IN TStringList

Hej,

Jeg vil gerne kunne se om en String er indeholdt i en TStringList.

Umiddelbart nget i stil med:

Result = 'MyString' in [string1, string2, string3, string4];

Ovenstående virker bare ikke for strings.

AnsiMatchText er helt fantastisk men den funktion tager "array of Strings" som input og tager ikke TStringList som input (hvorfor i øvrigt ikke?). Hvad gør jeg så?

Lige nu benytter jeg en for-loop og looper igenne alle substrings i min TStringList... træls...
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2011 - 16:28 #1
if dintstringlist.IndexOf('blabla') >= 0 then
Avatar billede kroning Nybegynder
20. november 2011 - 16:28 #2
Brug TStringList IndexOf funktionen, men den gør self. det samme som du gør nu manuelt.
Eller brug AnsiContainsText sammen med TStringList.CommaText, men det kan self. give nogle fejl resultater.
Avatar billede friiiiis Novice
20. november 2011 - 16:58 #3
fantastisk løsning... utroligt simpleth - det burde jeg selv have tænk på...

smider I ikke lige begge et svar?
Avatar billede kroning Nybegynder
20. november 2011 - 17:16 #4
Svar
Avatar billede kroning Nybegynder
20. november 2011 - 17:16 #5
Svar
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2011 - 17:24 #6
svar
Avatar billede friiiiis Novice
17. december 2011 - 12:19 #7
en kommentar... jeg kan ikke få

if dintstringlist.IndexOf('blabla') >= 0 then

til at virke men

if dintstringlist.IndexOfname('blabla') >= 0 then

virker fint... mystisk...