Avatar billede VengZ Nybegynder
19. november 2011 - 22:54 Der er 4 kommentarer

Reset af tastatur

Hello hellooo
jeg ved ikke helt hvad jeg har fået trykket/ændret på men mit tastatur er -For at sige det mildt- fucked up (Godt man har en bærbar ved siden af).
En del af knapperne fungere som de skal men fx "E" åbner Denne Computer, "R" åbner Run/Kør vinduet, "T" fungere som ALT+TAB osv osv.
Jeg har forsøgt at ændre sprog på computeren og været inde i Egenskaber for Tastatur og "Restore Defaults" men det ændre ikke noget.
Køre med Vista og tastaturet er et Microsoft SideWinder X4.

Computeren er jo nærmest ubrugelig når tastaturet gør som det gør... Så håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede pstidsen Novice
19. november 2011 - 23:38 #1
Hvis man bruger et "normalt" tastatur og trykker Windowstasten nede og derefter en af de knapper du beskriver, så får man det samme resultat som dig. Det er nok den (Windowstasten) som har sat sig fast.

Prøv med nogle hårde tryk/slag på tasten. Du kan evt. tag den af for at se om der gemmer sig noget skidt under.
Avatar billede CasperFischer Nybegynder
20. november 2011 - 01:12 #2
Ja, der er højst sandsynligt kun en grund til dette sker:

Windows tasten har sat sig fast eller windows opfatter knappen som holdt nede.

Hvis du har et ældre tastatur med de store knapper kan du forsigtigt tage en kniv og vippe knappen op, tjek om der sidder noget, og mens knappen ikke er på så forsøg at trykke rundt på windows, og se om den åbner vinduer.

Åbner den stadig windows vinduer i form af genvejstastatur så ville jeg nok købe et nyt keyboard :)

Mvh.
Casper
Avatar billede newts Nybegynder
21. november 2011 - 06:55 #3
Prøv lige med et andet tastatur.
Lån en af en ven....
Hvis det er OK er, det en tast på dit tastatur der hænger.
Hvis du har spildt "cola" ned i tastaturet, hænger det ofte.
Prøv at åbne programmet notepat.

Test så alle taster.
Der vil danne sig et mønster, hvis en tast hænger.

Hvis du sætter et ekstra usb tastatur på, burde du kunne bruge det samtidigt med dit eget.
Avatar billede pstidsen Novice
22. november 2011 - 17:14 #4
Så ligger jeg da også lige et svar hvis det er den taktik vi kører...