Avatar billede Sami420 Nybegynder
19. november 2011 - 12:53 Der er 3 kommentarer

Asp.net Listview - built in functionality - Jeg fatter den ikke !

Man læser så meget GODT om Listview control på nettet, men JEG synes den er lidt forvirrende at forstå.

Jeg har f.eks læst, at Listview control har bulit-in functionality for sort, delete, edit

1 - Men GÆLDER denne bulit-in functionality også hvis jeg bruger en List<> til fodere Listview control data med (og ikke en Datasource control )
,altså følgende :

List<love> Me = Get.Love("england");

Listview1.Datasource = Me;
Listview1.Databind();

Det at listview har bulit-in functionality for sort, delete , betyder det vi ikke skal defineret event handler:

onsorting="VendorListView_Sorting"

og vi skal heller ikke skrive denne funktion:

2 - Kan det passe, at Listviews bulit-in functionality KUN virker, hvis den modtager data fra en datasource control( Nede i den har vi defeneret sql for update, slet edit ?)

3 - Hvad er forskellen mellem ListviewDataitem og DataRowview
Avatar billede janus_007 Nybegynder
20. november 2011 - 11:58 #1
Hej Sami

Det funktionalitet som er "indbygget" betyder blot at du vha. attributter i ListView-controllen kan gøre sådan at der eks.vis kommer nye felter frem når du klikker Sort eller Edit og Delete-knappen kan vises såfremt dette ønskes.
Du skal efterfølgende så selv definere hvad der skal ske i eventen.

Og ja... en datasource er en datasource :) Det du formentligt tænker på er at definere en SqlDatasource hvori du specifikt også angiver Delete, Update osv., men igen.... du får intet "built-in" som selv kan regne ud hvordan lige din udate skal udformes :)
Avatar billede Sami420 Nybegynder
21. november 2011 - 00:32 #2
Hmmm hvordan forstår i andre denne artikel ?

http://www.codedigest.com/Articles/ASPNET/105_EditUpdateDelete_and_Insert_in_ListView_Control.aspx

Jeg forstå som at jeg ikke skal skrive sortering og andre update, edit metoder, hvis jeg bruger en data source control
Avatar billede janus_007 Nybegynder
21. november 2011 - 12:25 #3
Hej Sami
Det kan kun lade sig gøre hvis du bruger en simpel tabel, såsnart du har joins eller lign. så skal du selv definere sql'en.